Profesorii de la Harvard ar fi descoperit secretul tinereții veșnice

Oamenii de știință de la Harvard cred că sunt cu un pas mai aproape de o pastilă a fântânii tinereții care poate scădea vârsta oamenilor.

Echipa a descoperit șase cocktailuri chimice care au inversat procesul de îmbătrânire în celulele pielii umane și de șoareci „cu câțiva ani” .

Dr. David Sinclair, biolog molecularist la Harvard Medical School și co-autor al studiului, le-a salutat ca fiind o „descoperire” și un pas spre ,,o întinerire a întregului corp la prețuri accesibile” .

Sinclair a scris pe Twitter că testele pe oameni ar putea începe în următorul an, scrie AlephNews.

Cu toate acestea, alți oameni de știință, inclusiv un profesor de la Harvard, au declarat că „este vorba în mare parte de o exagerare și preliminarii” .

A descoperit Harvard elixirul tinereții?

Profesorul de la Universitatea Harvard, Jeffrey Flier, și-a dat cu părerea pe Twitter despre această descoperire, afirmând că există ,,multe motive de îngrijorare în legătură cu aceste afirmații” publicate în studiu.

Terapia genetică este cea mai promițătoare în de-îmbătrânire, dar poate costa până la 2 milioane de dolari pe doză.

În noul studiu publicat în revista Aging, cercetătorii au analizat moleculele care ar putea inversa îmbătrânirea celulară și ar putea întineri celulele umane atunci când sunt combinate.

Echipa a dezvoltat ,,teste celulare de mare randament” pentru a distinge celulele tinere de celulele bătrâne și senescente, care sunt celule care au încetat să se mai înmulțească.

Screeningul de mare randament utilizează echipamente automatizate pentru a testa rapid mii sau milioane de probe pentru a determina activitatea biologică la nivelul organismului model, celular, al căilor sau molecular.

Screeningul a inclus, de asemenea, ceasuri de îmbătrânire bazate pe transcripție și un test de compartimentare a proteinelor nucleocitoplasmatice (NCC) în timp real.

NCC este esențială pentru funcționarea normală a celulelor, inclusiv a celulelor stem, osoase și musculare.

Procesul a ajuns la cele șase cocktailuri chimice despre care echipa a spus că ,,au readus NCC și profilurile de transcriere la nivel de genom la stări tinere și au inversat vârsta transcriptomică [vârsta biologică] în mai puțin de o săptămână” .

Echipa a declarat că a testat cocktailurile pe celule șoarecilor și oamenilor, rezultatele arătând o de-îmbătrânire a tuturor celor șase combinații.

„Efectul acestui tratament de patru zile este comparabil cu schimbarea totală observată după un an de tratament regenerativ descris într-un studiu de referință din 2019, care s-a concentrat, de asemenea, pe restabilirea informațiilor epigenetice” , au scris cercetătorii.

Modificările de vârstă au fost evaluate cu ajutorul ceasurilor transcriptomice la rozătoare și la om, care utilizează datele de expresie genetică pentru a prezice vârsta biologică.

„Această nouă descoperire oferă potențialul de a inversa îmbătrânirea cu o singură pastilă, cu aplicații care variază de la îmbunătățirea vederii până la tratarea eficientă a bolilor legate de vârstă” , a declarat Sinclair.

Biologii nu sunt convinși de studiu

Matt Kaeberlein, un biogerontolog, a declarat pentru DailyMail.com: ,,Metoda de screening de aici este inovatoare și ar putea duce la descoperiri importante într-o zi, motiv pentru care spun că studiul este preliminar.

„Aceste cocktailuri pe care le descriu aici ar putea avea chiar proprietăți terapeutice utile. Dar nu există date directe în această lucrare care să ofere dovezi în acest sens. Ar fi trebuit să valideze cel puțin unul dintre aceste cocktailuri pe un animal și să demonstreze îmbunătățiri ale parametrilor de sănătate legați de vârstă sau ale duratei de viață înainte de a face aceste afirmații despre efectele asupra îmbătrânirii biologice” .

Dr. Charles Brenner, un cercetător în domeniul metabolismului, a declarat pentru DailyMail.com că trei compuși s-au remarcat în cel mai recent studiu.

CHIR99021 blochează formarea glicogenului, care este activat în timpul somnului pentru a stoca energie – acesta este motivul pentru care nu avem nevoie să mâncăm ore întregi noaptea.

De asemenea, Brenner a evidențiat tranilcipromina, care este un antidepresiv, și acidul valproic care este folosit pentru a trata tulburarea bipolară și care poate dăuna ficatului.

Documentul nu evidențiază aceste riscuri.

„În general, acestea nu sunt sigure singure” , a spus Brenner.

El a mai scris pe Twitter: ,,Sinclair susține că cocktailul său chimic (de fapt, cocktailurile chimice dezvoltate de alții) nu schimbă identitatea celulară, dar nu au făcut secvențiere pe o singură celulă pentru a evalua identitatea celulară – doar secvențiere în bloc, care nu poate aborda această întrebare” .

Brenner a declarat pentru DailyMail.com că acești compuși nu sunt descoperiri revoluționare.

„Este o proprietate cunoscută a acestor compuși de a schimba expresia genelor & vârsta epigenetică – acidul valproic, etc, vizează starea epigenetică – așa funcționează. Obținerea acestor citiri pe celule nu este un studiu revoluționar privind inversarea îmbătrânirii” , a scris el într-un tweet.

Kaeberlein, de asemenea profesor de patologie la Universitatea Washington din Seattle, a declarat că oamenii de știință recunosc de asemenea în lucrare că au modificat îmbătrânirea doar într-o singură celulă specifică.

„Autorii supraestimează importanța rezultatelor lor prin folosirea unor fraze precum întinerire și inversarea îmbătrânirii biologice, dar nu oferă nicio dovadă reală care să susțină aceste afirmații” , a spus Kaeberlein.

Sinclair a declarat că a reușit să se de-îmbătrânească cu un deceniu după ce a adoptat patru obiceiuri zilnice simple la vârsta mijlocie.

El are 53 de ani, dar a susținut în martie că testele ADN au sugerat că organismul său are încă 43 de ani, lucru pe care a spus că l-a obținut prin adoptarea unui stil de viață mai sănătos.

Vârsta biologică analizează mai degrabă sănătatea celulelor decât durata de viață a unei persoane.

În 2020, Sinclair a publicat un studiu care detaliază modul în care el și echipa sa au resetat celulele îmbătrânite la șoareci la versiuni anterioare ale lor.

„Este o resetare permanentă, din câte ne putem da seama, și credem că ar putea fi un proces universal care ar putea fi aplicat în tot corpul pentru a ne reseta vârsta” , a declarat Sinclair, care și-a petrecut ultimii 20 de ani studiind modalități de a inversa efectele timpului, pentru CNN.

Descoperirile lui Sinclair se bazează pe o descoperire, premiată cu Nobel, a unui cocktail de proteine care reprogramează celulele adulte în celule stem versatile.

Biologul Shinya Yamanaka, de la Universitatea Kyoto, a câștigat premiul în 2021 pentru că a descoperit că celulele mature pot fi reprogramate pentru a deveni ,,pluripotente” -înseamnă că dau naștere tuturor tipurilor de celule care alcătuiesc organismul.

„Când oamenii de știință ne spun că au noi dovezi pentru a rezolva problema îmbătrânirii, ne-ar plăcea să credem că există ceva riguros ceva ce au făcut” , a declarat Brenner.

„Substanțele chimice pe care le-au folosit [oamenii de știință de la Harvard] sunt substanțele chimice ale altora de acum zece ani” .

Echipa de la Harvard a împărtășit că ,,a analizat moleculele care ar putea, în combinație, să inverseze îmbătrânirea celulară și să întinerească celulele umane” .

De asemenea, Brenner a declarat pentru DailyMail.com: ,,Afirmația că suntem mai aproape de vârsta întineririi oamenilor pe această bază care nu a fost analizată riguros este o problemă pentru credibilitatea oamenilor de știință” , a declarat Brenner, sugerând că câteva zile și în timpul unui weekend nu sunt suficiente pentru o analiză amănunțită.