fbpx

China începe producția în masă a taxiurilor zburătoare. Primele zboruri comerciale sunt deja programate

Taxiurile zburătoare autonome ar putea deveni în curând o realitate, după ce producătorul de vehicule EHang a obţinut primul certificat de producţie din lume pentru a le fabrica în China, informează livescience.com, potrivit Agerpres

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

EH216-S, un vehicul electric produs de EHang „pentru transport de pasageri fără pilot”, cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), a primit autorizaţia pentru a fi produs în serie din partea Administraţiei Aviaţiei Civile din China (CAAC), au anunţat reprezentanţii companiei într-un comunicat din 7 aprilie.

Multe companii produc eVTOL-uri, dar până în prezent acestea au fost dezvoltate doar ca prototipuri pentru zboruri de testare. Noua decizie reprezintă un pas notabil spre lansarea eVTOL-urilor în scopuri comerciale.

„Viziunea noastră este de a introduce pe piaţa globală aeronave eVTOL fără pilot, sigure şi fiabile, oferind astfel servicii de mobilitate aeriană sigure, autonome şi ecologice pentru toată lumea”, a declarat Huazhi Hu, CEO-ul companiei EHang, în comunicat.

Certificatul de producţie îi dă undă verde companiei EHang pentru a fabrica taxiuri zburătoare, cuprinzând aprovizionarea cu materii prime, gestionarea lanţului de aprovizionare, controlul şi testarea calităţii, precum şi reparaţiile şi întreţinerea post-vânzare – toate verificate prin analize şi inspecţii cuprinzătoare.

Zburând spre cer

Anunţat pentru prima dată în 2018, modelul EH216-S produs de EHang este o aeronavă VTOL de mici dimensiuni, complet electrică, cu un fuselaj din fibră de carbon şi 16 elice alimentate de 16 motoare. Are o viteză de croazieră de 100 km/h şi poate atinge o altitudine maximă de aproximativ 3.000 de metri.

Proiectat pentru transportul de pasageri, acesta poate găzdui două persoane şi deţine un sistem de conducere autonomă care elimină necesitatea prezenţei unui pilot. Compania EHang susţine că VTOL-ul său a fost testat de numeroase ori, atât cu echipaj, cât şi fără echipaj. Nu este primul model al companiei, fiind dezvoltat după EHang 184, „o dronă pentru pasageri”, care a fost prezentată în 2016.

Compania EHang speră că modeul EH216-S va fi utilizat în domenii de activitate precum serviciile de taxi aerian, turismul aerian, transferurile de la aeroport şi transportul între insule.

Producţia pe scară largă a modelului EH216-S reprezintă o etapă importantă în transformarea aeronavelor eVTOL fără pilot şi a aeronavelor similare într-o realitate. Este primul eVTOL căruia i s-a acordat o astfel de certificare, ceea ce, la rândul său, ar putea face din China prima ţară din lume care va face din taxiurile zburătoare un serviciu pe care oamenii îl pot folosi.

Primele zboruri comerciale, programate în 2025

În timp ce EH216-S are de acum aprobarea pentru producţia în masă, în octombrie 2023, CAAC a publicat Planul de dezvoltare a producţiei de aviaţie ecologică (2023-2035), care oferă îndrumări pentru a lansa un eVTOL operat de piloţi până în 2025 şi servicii complet autonome pe scară largă până în 2035, inclusiv necesitatea de a stabili reglementări practice şi planuri de asigurare pentru taxiurile zburătoare.

În schimb, Planul de implementare a mobilităţii aeriene avansate (AAM) al Statelor Unite a stabilit 2028 ca fiind anul în care eVTOL-urile vor zbura pentru prima dată în scopuri comerciale, cu reglementări şi certificări adecvate care să gestioneze fabricarea şi utilizarea lor în condiţii de siguranţă.

Ţinând cont de aceste termene anunţate, China ar putea devansa Statele Unite în ceea ce priveşte fabricarea – sau cel puţin testarea – de eVTOL-uri la nivel comercial.

Articole asemănătoare

Back to top button