NASA a descoperit o planetă asemănătoare cu Pământul: Primele informații despre ea

Telescopul James Webb a descoperit prima sa planetă, una foarte asemănătoare cu Pământul, a anunțat NASA. Cu o dimensiune asemănătoare cu Terra, planeta a fost studiată cu ajutorul telescopului de mare precizie ce valorează 10 miliarde de dolari, scrie DigiWorld.

Pentru moment, cercetătorii au spus că noua planetă, ce a primit numele LHS 475 b, are un diametru de 99% din cel al Pământului și este mai caldă cu câteva sute de grade decât planeta noastră. Oamenii de știință nu sunt încă siguri daca LHS 475 b are sau nu atmosferă. Se află la 41 de ani lumină distanță, în constelația Octans.

„Aceste prime rezultate ale unei planete stâncoase de dimensiunea Pământului deschid ușa către multe posibilități viitoare de a studia atmosferele unor astfel de corpuri din spațiu cu Webb. Webb ne aduce din ce în ce mai aproape de o nouă înțelegere a lumilor asemănătoare Pământului din afara Sistemului Solar, iar misiunea abia începe”, a declarat Mark Clampin, directorul diviziei de astrofizică al NASA.

Telescopul James Webb a costat 10 miliarde de dolari

Lansat în spaţiu în 2021, de Crăciun, şi devenit pe deplin operaţional doar de câteva luni, telescopul spaţial James Webb îşi desfăşoară activităţile de observare a Universului la o distanţă de 1,5 milioane de kilometri de Terra. Potrivit NASA, această veritabilă bijuterie a ingineriei umane „abia a început să rescrie istoria creaţiei stelare”. Una dintre principalele misiuni ale telescopului spațial James Webb, o bijuterie a ingineriei în valoare de 10 miliarde de dolari, este explorarea Universului foarte tânăr.