fbpx

Premieră în lumea aeronautică: Primul zbor al unui avion cu hidrogen

Universal Hydrogen speră să aibă un certificat pentru zborurile de pasageri până în 2025.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Hidrogenul este promițător pentru aviația cu zero emisii, fie prin motoare electrice cu celule de combustibil, fie prin motoare cu reacție care ard direct H2. Acum, Universal Hydrogen a anunțat că a finalizat un zbor de testare de 15 minute într-un avion de navetă Dash-8 cu 40 de locuri, folosind un motor cu hidrogen cu celule de combustibil. Compania a numit zborul „istoric” și a spus că „s-a angajat să fie prima companie aeriană cu emisii zero din America de Nord”.

Cu o celulă de combustie de la Plug Power și un motor electric construit de magniX, centrala electrică este cea mai mare care a ajuns vreodată la cer. Cu toate acestea, a fost instalat doar pe partea stângă a aeronavei, în timp ce un motor standard cu turbopropulsoare Pratt & Whitney a fost montat pe aripa dreaptă pentru „siguranța zborului”, a spus compania. A furnizat motoarele cu hidrogen „verde” fără emisii (produs prin electroliză din surse regenerabile de energie), conectat prin module proprii care păstrează gazul extrem de volatil în formă lichidă timp de până la 100 de ore.

Dash-8 a fost foarte modificat pentru a găzdui motorul, 30 kg de hidrogen lichid și două rafturi de electronice și senzori. În timp ce motorul cu turbină a fost folosit în principal pentru decolare, piloții au putut să navigheze în cea mai mare parte pe hidrogen în timpul celui de-al doilea circuit. Zborul a atins o înălțime de 10.000 de metri, scrie Playtech.

Un mod de propulsie verde

Deși a avut o oarecare rotire din cauza dezechilibrului în putere, „avionul s-a descurcat frumos, iar zgomotul și vibrațiile de la grupul motopropulsor cu celule de combustibil sunt semnificativ mai mici decât cele ale motorului cu turbină convențional”, a spus pilotul șef (și fost pilot de testare al Forțelor Aeriene ale SUA). Alex Kroll. Compania a primit aprobarea FAA pentru zbor cu doar câteva săptămâni în urmă.

Firma britanică/americană ZeroAvia a zburat cu o configurație similară pe avionul său bimotor, Dornier 228 cu 19 locuri, la începutul acestui an. Airbus a anunțat recent că are în lucru o celulă de combustie care ar putea alimenta o aeronavă cu 100 de locuri la aproximativ 1800 de km, iar Rolls-Royce a finalizat recent testele unui motor cu reacție transformat pentru a funcționa direct cu hidrogen.

Problemele potențiale încă abundă, totuși. Hidrogenul are aproximativ un sfert din densitatea energetică a combustibilului obișnuit cu jet A, deci este bun numai pentru hamei scurt. Și așa cum am detaliat într-un explicator, există o infrastructură foarte mică de combustibil cu hidrogen, este dificil de lucrat și extrem de exploziv.

Cu toate acestea, Universal Hydrogen este încrezător că poate învinge șansele. „Modelul nostru de afaceri rezolvă problema de găină și ouă dintre avioanele cu hidrogen și infrastructura cu hidrogen, dezvoltându-se atât în paralel, cât și cu o abordare unică cu costuri reduse”, a declarat CEO-ul și co-fondatorul Paul Eremenko.

Articole asemănătoare

Back to top button