fbpx

Femeia cu menstruație NU păcătuieșe dacă intră în biserică. Preot: Oameni buni, ciclul este lucru firesc și natural!

Este bine știut că o bună parte din preoții ortodocși, dar și majoritatea populației creștin-ortodoxă, cred că o femeie care este în perioada menstruației nu are voie să intre în biserică, să se atingă de lucruri sfinte sau să ia apă de la fântână.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Preotul Maxim Melinti de la Biserica Ghidighici spune, însă, că este greșit să considerăm astfel, întrucât ciclul menstrual nu este păcat, ci un lucru firesc și natural, după cum relevă și cărțile bisericești. El mai menționează că termenul „necurăția” femeii este un termen discriminatoriu, arhaic și depășit, prevăzut, de fapt, în cartea Leviticul (cap. 12, vers. 2,4 și 15, 25-33). Ortodocșii, însă, nu se conduc în întregime după ea. Dacă ar fi așa, atunci oamenii n-ar trebui nicidecum să mănânce carne de porc și alte alimente, care sunt interzise în tradiția iudaică și stipulate în respectiva carte.

„Necurăţia trupească a femeii nu este şi nici nu poate fi un impediment de a intra în biserică! Cu regret, mai mulţi preoţi şi oameni în etate sunt „preaexageraţi” la acest capitol, făcând abatere de la tradiţia bimilenară a Bisericii şi nedorind să revădă problema în actualitate. Necurăţia femeii este ceva firesc, la fel ca și curgerea nasului. Aşadar, femeia, în perioada menstruaţiei, are tot dreptul să intre în biserică, să se roage, nu neapărat lângă uşa bisericii şi să ia agheasma şi prescură”, spune Maxim Melinti.

Preotul mai precizează că împărtășirea femeii sau participarea acesteia la ceremonia de cununie este, de asemenea, un lucru permis, opinie pe care o găsim și la Sfântul Grigorie cel Mare, care spunea:

„Femeii să nu i se interzică să meargă la biserică. Până la urmă, ea suferă involuntar. Ea nu poate fi acuzată pentru materia inutilă pe care natura o excretă… La fel ei să nu i se interzică să primească Sfânta Împărtășanie în această perioadă. Dacă, cu toate acestea, femeia nu îndrăznește să o primească din evlavie, atunci ea trebuie lăudată. Însă dacă ea primește să nu fie judecată… Astfel dacă o femeie pioasă meditează asupra acestor lucruri și nu dorește să se apropie de Împărtășanie, ea este demnă de laudă. Dar din nou, dacă ea vrea să trăiască religios și să primească Sfânta Împărtășanie din iubire, ea nu trebuie oprită”.

„Spovedania nu este legată de o perioada anumită și dacă o femeie are necesitate de a mărturisi păcatele – nu trebuie să fie oprită. Sfântul Maslu este destinat celor bolnavi cu trupul și cu sufletul – la fel sunt folositoare și benefice pentru toate categoriile de creștini.

Iar cu Cununia treaba este mai ciudată. Ca regula, o Cununie se programează din timp, poate chiar și cu an înainte, iar ceasul biologic feminin, după părerea medicilor nu este perfect. Ce se întâmplă dacă mireasă este în ciclu? Se anulează nunta? Se folosesc preparate speciale? Nicidecum. Taina Cununiei are loc, mirii sărută Sfânta Evanghelie și icoanele”, precizeză părintele.

Maxim Melinti concluzionează prin a spune că atunci când s-au scris unele reguli privind interzicerea femeilor cu scurgere de a intra în biserica nu au existat absorbante și tampoane – uneori, chiar nici chiloți nu erau. Astăzi lucrurile stau mult mai diferit. Și subiectul fiziologic n-ar trebui să predomine asupra subiectului conștiinței și culturii noastre.

Articole asemănătoare

Back to top button