O autostradă va face legătura între România și Republica Moldova. Este o premieră pentru ambele state
în luna iunie curent va fi semnat contractul pentru construcția podului peste râul Prut, la Ungheni. Acesta este parte din Autostrada A8, care va face legătura între România și Republica Moldova, scrie bugetul.ro.
România și Republica Moldova vor fi legate de o autostradă modernă. Parte din Autostrada A8 va fi și un pod care va trece peste râul Prut. În luna iunie va fi semnat contractul pentru construcția acestui pod de la Ungheni. Cu o lungime de 260 de metri, podul va fi construit conform standardelor unei autostrăzi și va reprezenta prima conexiune de acest tip între România și Republica Moldova.
Anunțul a fost făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, care a participat recent la reuniunea comisiei mixte România – Republica Moldova înființată pentru construirea acestui pod.
„Pentru că ne apropiem atât de anunțarea câștigătorului licitației, cât și de semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru construcția primului pod la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD) am fost la Ungheni, unde am condus delegația României în Republica Moldova la reuniunea comisiei mixte România – Republica Moldova înființată pentru construirea acestui pod.
La această reuniune au participat din partea Republicii Moldova domnii Nicolai Mîndra – secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Sergiu Bejan – director general Administrația de Stat a Drumurilor, Dionisie Ternovschi – președintele Consiliului Raional Ungheni” a declarat Scrioșteanu.
Irinel Ionel Scrioșteanu a dezvăluit că se ia în calcul și construirea unui singur punct vamal pe teritoriul României, unde să își desfășoare activitatea autoritățile ambelor țări. El a subliniat că podul peste Prut de la Ungheni este parte a proiectului Autostrăzii A8, incluzând și un punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere dintre cele două state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor a anunțat că durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei CEF.