fbpx

Campanie electorală cu tot mai multe mesaje de ură și discriminare. Cine este candidatul care folosește cel mai des acest tip de discurs

Potrivit celui de-al patrulea raport de monitorizare a alegerilor prezidențiale, publicat de Promo-LEX, în campania electorală se înregistrează tot mai multe multe mesaje de ură și discriminare. Din observările asociației, acest tip de discurs a fost folosit până acum de cel puțin 63 de ori. Lider la acest capitol este candidatul Partidului Nostru, Renato Usatîi.

„Regretăm creșterea numărului de cazuri de utilizare a discursului de ură atât de către candidați, cât și de către politicieni, lideri de opinie, jurnaliști și cetățeni. Doar în perioada de referință au fost identificate cel puțin 63 cazuri noi, cu 39 mai multe decât în perioada precedentă de monitorizare”, susține asociația Promo-LEX.

Vezi și: Promo-LEX: Candidații la prezidențiale n-au raportat peste 800 de mii de lei. Care le sunt principalele surse de venit

Potrivit raportului de monitorizare, dintre acestea, în 39 cazuri autorul acestui tip de discurs a fost candidatul Renato Usatîi (PN), iar în alte două cazuri Andrei Năstase (Platforma DA) și Octavian Țîcu (PUN). Alte 15 cazuri de mesaje de ură și/sau instigare la discriminare i-au vizat pe 5 din cei 8 candidați înscriși în cursa electorală. Astfel, Igor Dodon a fost vizat în 4 cazuri, Maia Sandu – 6 cazuri, Renato Usatîi – 2 cazuri, Octavian Țîcu și Dorin Chirtoacă în câte un caz.

Asociația Promo-LEX atrage atenția asupra faptului că acest tip de discurs afectează nu doar candidații, dar și persoanele care fac parte din diferite grupuri sociale (femei, persoane LGBT, persoane cu dizabilități etc).

„În același timp, constatăm că în niciunul dintre cazurile de discurs de ură sau instigare la discriminare înregistrate la posturile TV, moderatorii emisiunilor nu au reacționat”, se mai arată într-un comunicat al Promo-LEX.

Citește și: În cursa prezidențială se înregistrează tot mai multe incidente, constată Promo-LEX. Candidații cu cele mai multe încălcări

Sumarul celui de-al patrulea raport de monitorizare al asociației Promo-LEX poate fi citit aici.

Articole asemănătoare

Back to top button