fbpx

foto | „Femeile cu forme sunt frumoase și merită să li se spună acest lucru”. Mărturiile lui Andrei Crîșmaru, artistul care se inspiră din curba unei bărbii

Se spune că pictura este starea sufletească a artistului, exprimată prin culori. Este și cazul lui Andrei Crîșmaru, un tânăr de 31 de ani, stabilit în Irlanda, care de mic copil a îndrăgit creionale.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

A absolvit Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, unde a studiat arta plastică și designul interior, ceea ce a fost suficient ca să își creeze carieră în domeniu.

Femeile cu forme sunt frumoase și merită să li se spună acest lucru

„O femeie cu forme este o femeie grasă. Există multe eufemisme cum ar fi pufoase, plus size, regine, supraponderale, curbate, dolofane și multe altele. Prefer să folosesc grase sau cu forme, deoarece sunt descrieri neutre, cum ar fi subțire, înalt sau albastru. Știu că aceste cuvinte pot fi dure și greu de auzit, dar cred că femeile grase sunt frumoase și merită să li se spună asta”.

Artistul mărturisește că Marilyn Monroe a avut dreptate atunci când a adresat un mesaj către femeile cu forme: „Pentru toate femeile care se consideră grase pentru că nu poartă cea mai mică mărime la haine: Tu ești frumoasă, societatea este cea urâtă!”.

„Societății îi place să controleze femeile – cum arată, cu ce se îmbracă, cu ce se ocupă, cu cine se întâlnesc. Este un focus îngust, care exclude atât de multă frumusețe, deoarece nu se încadrează într-o matriță anume. Marilyn Monroe are dreptate în sensul că femeile grase și cu forme sunt frumoase, ca multe alte tipuri de corpuri care nu se potrivesc normei”.

Pasiunea pentru desen vine din adâncul sufletului, iar forma umană și curba unei bărbii este inspirație pentru artist

„Femeile cu forme sunt frumoase pentru mine și vreau să împărtășesc această frumusețe. 

O femeie cu forme mari are forme nesfârșite de la arcul piciorului până la curba gâtului și vreau să savurez fiecare linie curbată. Desenez pentru că este o parte fundamentală a ceea ce sunt. Vreau să reprezint frumusețea prin arta mea, deoarece văd atâta frumusețe în forma feminină.

Alt motiv este că femeile cu forme mari nu sunt reprezentate prea mult în rețelele sociale, ziare, bannere de publicitate, la televizor sau în filme, iar reprezentarea este vitală pentru sentimentul de sine al oamenilor. Mă bucur de frumusețea pe care o văd și vreau să o arăt lumii. Inspirația mea vine din tot ce mă înconjoară – unghiul unei persoane în profil, curba unei bărbii, simetria într-un corp. Forma umană este o sursă de inspirație nesfârșită și datorită diversității oamenilor, fiecare nouă lucrare este o nouă explorare”.

Întrebat care sunt „ingredientele” necesare pentru a ajunge la succes în domeniul picturii, artistul le-a enumerat pe următoarele:

  • Răbdare, timp și libertatea de a le mixa pe ambele.
  • Acces la instrumentele potrivite, indiferent dacă sunt hârtie și creioane, ulei și pânză sau o tabletă și un stilou digital.
  • Tărie de caracter, deoarece fiecare artist se confruntă cu o mulțime de respingeri, neînțelegeri și oameni care întreabă „este asta cu adevărat artă?”

Andrei spune că majoritatea comenzilor sunt realizate digital, iar pentru ca opera să fie una fenomenală, acordă de la două până la 45 de ore.

„Desenez o serie de stiluri și tehnici diferite. Majoritatea comenzilor sunt realizate digital, în timp ce experimentez în ulei pe pânză sau schițe în creion. Depinde de inspirație și de ceea ce vreau să creez. Timpul necesar pentru un desen depinde de stilul ales. De obicei îmi ia de la două până la 45 de ore”.

Locul banilor în pictură este important, deoarece orice artist acordă timp, care este foarte prețios

„Banii fac lumea să se învârtă. Idealul romantic al unui artist care trăiește în sărăcie nu a fost niciodată veșnic. De la începutul timpului, arta a depins de sponsori și de sprijinul oamenilor. Lucrările uluitoare, din perioada Renașterii, realizate de artiști precum Sandro Botticelli sau Leonardo da Vinci nu ar exista dacă nu ar fi mari sponsori precum Lorenzo de Medici.

Într-un sens foarte real, banii sunt „timpul”. Fără el, artiștii nu ar avea cum să-și dezvolte talentul și să creeze artă sub orice formă. Dacă lucrezi la un job full time, are un impact asupra creativității și reduce numărul de lucrări. Am vândut lucrări de la 20 până la 1700 de dolari. Cheltuielile medii sunt cuprinse între 50 și 200 de dolari între comenzi și tipar”.

Cea mai mare provocare a artistului este însăși publicarea fotografiilor, după care să fie șterse, deoarece regulile de publicare nu acceptă postări cu conținut sexual

„Majoritatea marketingului și publicării mele se fac prin intermediul companiilor de socializare din SUA, precum Instagram și Facebook. Deoarece desenez nuduri, sunt foarte limitat în publicitatea pe care o pot face, doar pentru a trimite oamenii pe site-ul meu. Aceste companii modifică regulile a ceea ce este acceptabil pe platformele lor și de mai multe ori a trebuit să-mi refac conturile de la început. Femeile cu forme mari, goale, sunt văzute ca fiind mai obscene decât femeile goale slabe și există o teamă constantă de ștergere a profilului.

Cu toate acestea, voi continua, în ciuda barierelor. Oamenilor le-a plăcut întotdeauna să creeze și să consume artă nudă, de la Venus din Willendorf, care a fost creată acum aproximativ 25.000 de ani, până la mijlocul

 secolului al IV-lea î. Hr., când Praxiteles a sculptat prima imagine a unei zeițe goale. Istoria artei este plină de artă nudă, atât în context religios, cât și în context laic. Societățile evoluează și acceptabilitatea nudității se află într-o stare constantă de flux.

 Deoarece ieșim dintr-un moment mai conservator, nuditatea pare a fi mai tabu, dar din perspectiva mai largă, aceasta este doar o fază”.

Arta este mai apreciată în afara țării, iar pentru a avea succes a fost nevoit să plece în străinătate.

„Artiștii care pleacă și au succes în afara țării, sunt mai mult slăviți decât acasă. Este mai greu să apreciezi arta cuiva pe care l-ai urmărit crescând sau care este doar din orașul vecin. Succesul extern este mai valabil în ochii oamenilor. Mulți oameni de acasă îmi urmăresc lucrările și fac comenzi și asta mă bucură. Inima mea este în Moldova și vreau să plec acasă, dar pentru a avea succes, a trebuit să plec”.

Autoare: Cristina Stolearenco, stagiară

Urmărește cele mai importante noutăți și pe canalul de Telegram ZUGO.

Articole asemănătoare

Back to top button