NASA a găsit posibile dovezi de viață pe o planetă aflată la 120 de ani lumina de Pământ

Oamenii de știință de la NASA au anunțat existența unei posibile lumi oceanice foarte rare, unde s-ar putea găsi forme de viață, pe o planetă uriașă aflată la 120 de ani lumină distanță, scrie The Guardian, citat de Digi24.

Descoperirea „intrigantă” a fost făcută de telescopul James Webb al agenției spațiale americane în constelația Leu.

Cercetătorii i-au spus K2-18 b, un nume neimpresionant pentru o descoperire atât de importantă. Planeta, care are o masă de 9 ori mai mare decât cea a Pământului, este o exoplanetă oceanică cu o atmosferă bogată în hidrogen (planetă de tip Hycean), potrivit NASA.

„Abundența de metan și dioxid de carbon și lipsa amoniacului sprijină ipoteza conform căreia ar putea exista o lume oceanică sub o atmosferă bogată în hidrogen pe K2-18 b”, a transmis agenția spațială.

Dar, NASA speră că în atmosfera acestei planete s-ar putea găsi și o moleculă numită sulfură de dimetil (DMS), care pe Pământ este produsă doar de organismele vii.

Cea mai mare parte a DMS din atmosfera Pământului este emisă de fitoplanctonul din mediul marin, potrivit NASA.

Prezența DMS în atmosfera planetei nu a fost confirmată încă și necesită mai multe investigații. „Următoarele observații [realizate cu telescopul James] Webb ar trebui să poată confirma dacă DMS este într-adevăr prezentă în atmosfera K2-18 b în cantități semnificative”, a spus Nikku Madhusudhan, astronom al Universității Cambridge și autor principal al studiului NASA.

Dacă teoria se confirmă, nu ar fi prima dată când NASA a descoperit posibila prezență a apei pe alte planete. Vaporii de apă au fost descoperiți pe o exoplanetă mai mică, HAT-P-11b, care are o dimensiune similară cu cea a Neptunului și se află în constelația Lebăda și se află tot la 120 de ani lumină distanță de Pământ.

Planeta se află pe orbita stelei K2-18, o pitică rece, în interiorul a ceea ce NASA numește zona locuibilă și are o rază de 2,6 ori mai mare decât cea a Pământului.

Interiorul planetei cel mai probabil conține o manta groasă formată din gheață supusă unei presiuni foarte mari similară cu cea a planetei Neptun, potrivit NASA, dar ar avea o atmosferă mai subțire bogată în hidrogen și un ocean care îi acoperă întreaga suprafață.

Lumile de tip Hycean ar avea oceane de apă, dar pe k2-18 b s-ar putea ca oceanul să fie prea fierbinte pentru a putea fi un mediu propice pentru dezvoltarea vieții.

NASA a sărbătorit un an de la punerea în funcțiune a telescopului spațial James Webb în luna iulie prin publicarea unei imagini detaliate „fără precedent” cu regiunea cea mai apropiată de Pământ în care se formează stele.

În ceva mai mult de un an, telescopul ne-a permis să ne formăm o idee mult mai clară despre originile Universului și a produs imagini de mare rezoluție cu lumi îndepărtate și structurile misterioase care le înconjoară.

Printre imaginile obținute se numără și momentul „rar și trecător” al unei stele aflate în pragul morții, galaxii vechi formate cu doar 350 de milioane de ani după Big Bang și galaxii mult mai mari decât se credea că este posibil să existe și care ar putea să dea peste cap toate teoriile noastre despre cum funcționează Universul.