fbpx

Discuție publică: Accesul la educație de calitate și desfășurarea examenelor de absolvire 2021 pe timp de pandemie

Astăzi, 23 aprilie 2021, a avut loc Discuția publică cu privire la accesul și calitatea educației ca factori cheie în luare unei decizii ce ține de desfășurarea examenelor de absolvire 2021 pe timp de pandemie. 

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

În cadrul evenimentului, am comunicat rezultatele sondajului din aprilie 2021 efectuat în rândul absolvenților și am ilustrat prin datele colectate de-a lungul anului școlar care este fundamentul solicitării elevilor de a anula examenul de BAC sau de a-l desfășura la alegere. 

în cadrul unei conferințe online, unde Consiliul Național al Tineretului din Moldova(CNTM) și-a expus îngrijorarea față cum sunt desfășurate lecțiile pe timp de pandemie, totodată am avut onoarea să avem prezenți și reprezentanții Avocatului Poporului pentru Drepturile Copilului care au intervenit cu constatări și recomandări importante pentru tinerii din RM. De asemenea la evenimentul de astăzi au fost invitați și reprezentanții Ministerului Educației, Culturii și Cercetării (MECC) care din păcate nu ne-au onorat cu prezența lor.

Din partea CNTM Roman Banari a menționat despre eforturile depuse de către Consiliul Național al Tineretului din Moldova pentru a sesiza autoritățile competente de a interveni urgent în ameliorarea problemelor cauzate de pandemie în sistemul educațional.

Roman Banari: În ultimele luni, CNTM a efectuat mai multe studii și sondaje în rândul a peste 3000 de elevi din învățământul general care aduc în atenția publicului deficiențele din cadrul sistemului de învățământ pe timp de pandemie.

De asemenea în ultimele luni CNTM a publicat informație despre accesul la educație în rândul elevilor, unde în primul semestru 39.000 de elevi nu au participat plenar în educație din cauza lipse dispozitivelor și accesul la internet. Această problemă a fost relativ ameliorată însă au rămas efecte negative. 

În acest context Ana Maria Beldiga a menționat că: Constatăm o ameliorare a situației cu privire la echiparea elevilor. Cu toate acestea, măsurile MECC pot explica doar în mică măsură acest progres știind că majoritatea calculatoarelor au rămas în instituții.

Prin urmare, în cazul în care cartarea a fost corect efectuată de către MECC, deducem că gradul îmbunătățit de echipare se datorează efortului din partea părinților. Acest lucru sugerează că o indemnizație, chiar și condiționată, pentru părinții cu mulți copii, din familii vulnerabile pot contribui la compensarea acestor cheltuieli și la asigurarea celorlalte familii cu calculatoare.

Totodată, nu înțelegem de ce cele 10.000 de calculatoare în provizia MECC din septembrie sunt distribuite abia la sfârșitul anului școlar, în contextul în care, la moment, 5000 elevi nu au acces nici acum la educație, iar 36.000 elevi nu dispun de calculatoare în eventualitatea unui lockdown. Chiar și așa, progresul din al doilea semestru în gradul de echipare nu poate compensa deficitul de învățare acumulate de 12% sau 39.000 de elevi în primul semestru, din cauza lipsei de echipament.

Eveniment organizat în cadrul proiectului ”Inițiativa comună a Șanselor Egale pentru Tineri”, finanțat de către Fundația Est-Europeană, în parteneriat cu Centrul ”Parteneriat pentru Dezvoltare” și Platforma Naționașă a FSC din Parteneriatul Estic din resursele acordate de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) și Suedia.

Articole asemănătoare

Back to top button