fbpx

Google testează un tool de inteligență artificială pentru jurnaliști: Îi ajută sau îi înlocuiește?

140. De atâtea ori a spus Google două cuvinte în timpul evenimentului propriu din luna iunie. Cele două cuvinte, evident, sunt „inteligență artificială„. Iar compania este cât se poate de implicată în domeniu. Tocmai a creat un tool capabil să scrie articole de presă pe baza a câteva detalii primite și a demonstrat de ce este în stare platforma în fața șefilor de la New York Times, Washington Post sau Wall Street Journal.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Ia inteligența artificială locul jurnaliștilor?

Din fericire, nu. Cel puțin, nu acesta este planul Google. Compania americană a prezentat acest tool șefilor de la cele mai importante organizații media din SUA. Ce face tool-ul? Pe baza unor informații primite, precum evenimente curente, în desfășurare, el poate genera conținut de news. Asta scrie New York Times, pe baza a informațiilor venite de la trei surse, scrie AlephNews.

Acest nou tool ar urma să fie un fel de asisten personal pentru jurnaliști, unul care să le permită acestora să se concentreze pe alte sarcini în acel timp. Google a confirmat printr-un comunicat oferit de purtătorul de cuvânt, menționând că acest tool este în primele faze ale dezvoltării. Comunicatul reiterează următoarea idee: acest tool nu are intenția și nici nu poate să înlocuiască rolul esențial al jurnaliștilor în raportarea, crearea sau verificarea faptelor din articole.

Poate fi benefic un asemenea tool?

Profesorul de jurnalism Jeff Jarvis consideră că da, cu condiția ca acest tool să ofere informații de încredere. Însă că nu ar trebui să fie folosit atunci când există anumite nuanțe sau elemente pe care doar un om le poate înțelege, precum aspectele culturale.

Articole asemănătoare

Back to top button