fbpx

video | O nouă critică la adresa Moldovei, în contextul alegerilor parlamentare. Un top al „rușinii”, făcut de presa din Belarus

Jurnaliștii de la o emisiune din Belarus au făcut un top al evenimentelor din Republica Moldova care au influențat alegerea oamenilor la scrutinul parlamentar. În acest context, mass-media străină a criticat partidele care au acces în Parlament și modul în care acestea au cucerit electoratul.

Astfel, pe primul loc în clasamentul belarușilor sunt magazinele sociale deschise de primarul degrevat al Orheiului, Ilan Șor.

„Sunteți pensionari sau veterani, înregistrați-vă în Partidul Șor și cumpărați mâncare și alte produse din magazinele speciale, mai ieftine”, spune prezentatorul.

Pe locul doi a fost menționat liderul democraților, Vlad Plahotniuc, care, se mai spune în reportaj, l-ar controla pe Șor.

„Medalia de argint pentru locul doi o primește liderul Partidului Democrat, oligarhul Vladimir Plahotniuc, pentru că deține partidul unui alt businessman, Ilan Șor”.

În top trei au intrat și „provocatorii”, cei care merg la întâlnirile concurenților electorali și se dau în spectacol, pentru a nu permite buna organizare a întâlnirilor politicienilor din opoziție cu cetățenii.

În materialul jurnaliștilor din Belarus, folosirea resurselor administrative de către partidul de la guvernare se află pe locul patru, iar manipularea oamenilor prin intermediul presei controlate politic s-a situat pe poziția a cincea. Ultimul loc în top a fost obținut de schimbarea sistemului electoral, din proporțional în mixt.

Articole similare

Close