O nouă descoperire revoluționară. Japonezii au găsit o proteină care ar putea să împiedice îmbătrânirea pielii

Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii japonezi, proteina „COL17A1” ar putea contribui esențial la stoparea procesului de îmbătrânire a pielii. Aceasta încurajează competiţia celulară, proces ce permite celulelor puternice să prevaleze în faţa celor mai slabe.

Specialiștii susțin că această proteină se epuizează în organismul uman odată cu înaintarea în vârstă, dar și din cauza impactului razelor ultraviolete. Astfel, pielea devine mai fragilă şi se cicatrizează mai greu.

Cercetătorii niponi de la departamentul de Biologie a celulelor stem din cadrul Universităţii de Medicină şi Stomatologie din Tokyo au încercat să găsească o metodă pentru a stimula proteina dată, astfel încât să poată împiedica epuizarea acesteia. Oamenii de știință au izolat doi compuşi chimici, pe care i-au testat cu succes asupra celulelor tegumentare.

„Aceste tratamente au favorizat repararea rănilor într-o manieră semnificativă. Alte studii sunt necesare pentru a descifra mecanismul competiţiei celulare în cazul altor tipuri de ţesuturi şi pentru a identifica acei compuşi care sunt capabili să lupte împotriva îmbătrânirii altor organe”, au susținut autorii studiului.

Menționăm că în cadrul cercetării au fost utilizate cozi de şoareci, dat fiind faptul că acestea prezintă caracteristici comune cu pielea umană, transmite agerpres.ro.