fbpx

Noi legături cu România: R. Moldova va avea un nou punct de frontieră și alte patru proiecte în desfășurare

Un nou punct de trecere al frontierei va fi construit dintre România și R. Moldova. Acesta va fi amplasat pe viitoarea autostradă a „Unirii” (A8), care va lega Târgu Mureș de Chișinău. Mai mult, ar urma să mai fie deschide încă patru noi puncte de conexiune cu România, spun autoritățile din România și R. Moldova, scrie Agora.md.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Noul punct de trecere al frontierei dintre R. Moldova și România ar urma să fie în Zagarancea, Ungheni, la o distanță de aproximativ 20 de kilometri de punctul vamal Sculeni. Acesta va lega cele două maluri ale Prutului în contextul în care va fi construit un nou pod peste râul Prut, numit și „podul de flori”.

„Potrivit Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, din 2022, se va construi un nou pod în zona Ungheni, care va lega cele doua state. De asemenea, acesta va fi unit printr-un nou punct de frontieră”,  a precizat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, pentru Agora.

În același timp, reprezentanții Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din R. Moldova menționează, pentru Agora, că urmează să fie inițiate negocieri pentru modificarea aceluiași acord, în care va fi decis modul de trecere al frontierei.

Inițial, conform Acordului, urmau să fie construite puncte de trecere ale frontierei (PTF) pe ambele maluri ale Prutului.

„În prezent, urmare a consultării, inclusiv cu Uniunea Europeană, în procesul de negociere a modificării Acordului de înființare a noului PTF se propune să fie instaurat un punct de control coordonat pe teritoriul României.”, a precizat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Totodată, construcția noului punct vamal de pe malul românesc este prevăzută în contractul de proiectare și execuție al proiectului „Pod peste Prut, la Ungheni”.

„Astfel, sursa de finanțare este asigurată din cadrul „Connecting Europe Facility 2”, anvelopa Mobilitate Militară. Cu alte cuvinte, este asigurată din fonduri europene”, comunică, pentru Agora, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

Potrivit proiectului, punctul de trecere al frontierei va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

Încă patru puncte de trecere ale frontierei noi

Chiar dacă noul punct de trecere al frontierei va fi la o distanță mică de vama Sculeni, cea din urmă nu va fi închisă, menționează, pentru Agora, autoritățile din România și R. Moldova.

„Punctul de trecere al frontierei de la Sculeni va rămâne funcțional și după ce va fi deschis și cel de la Zagarancea. În momentul de față, nu s-a luat în discuție închiderea vreunui punct de trecere al frontierei cu R. Moldova”, precizează compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

Mai mult, autoritățile ne spun că sunt în derulare alte patru proiecte de acest fel. Este vorba despre construcția a încă patru poduri peste Prut la: Stânca (RO) – Costești (MD), Bumbăta (RO) – Leova (MD), Fălciu (RO) – Leca (MD) și Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD).

În prezent, sunt făcute studii de fezabilitate pentru proiectarea acestora.

„Probabilitatea închiderii unor puncte de trecere a frontierei este nulă, având în vedere aspirațiile Guvernului de a deschide încă patru noi puncte de conexiune cu România, cu construcția unor poduri, pentru a diversifica și simplifica mobilitatea și conectivitatea populației, și a intensifica schimbul și creșterea economică.”, mai menționează sursa.

Articole asemănătoare

Back to top button