fbpx

„Mama s-a pus în genunchi”: Familia unui pacient decedat la Spitalul Raional Hîncești acuză neglijență și umilințe

Tatiana Foltea, fiica unui bărbat decedat recent la Spitalul Raional Hîncești, acuză neglijență medicală și comportament abuziv din partea personalului spitalului. Într-o postare făcută pe rețelele sociale, aceasta povestește ce s-ar fi întâmplat în ultimele zile din viața tatălui ei.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

„Pe 20 mai, l-am adus pe tata la spital. Era într-o stare foarte gravă – cu vomă, delir, fața și abdomenul umflate, fără diureză, cu hemoragie. Era imobilizat. A fost consultat doar pentru probleme gastrice. Nu i s-au făcut investigații, nu i s-a pus un diagnostic clar, nu i s-a administrat niciun tratament”, afirmă Tania Foltea.

Potrivit ei, pacientul a fost trimis acasă „cu un taxi, însoțit de un brancardier, un taximetrist și mama mea – care are 70 de ani și e bolnavă”. La întoarcerea în spital, pe 23 mai, personalul medical ar fi refuzat inițial să îl primească.

Fiica pacientului susține că medicul de gardă ar fi refuzat să comunice cu ea telefonic, pentru că nu era prezentă fizic. „Am înregistrat un mesaj vocal și l-am trimis unui medic din alt spital, care a reușit să-l transmită conducerii. Abia atunci l-au internat. Tata era deja în insuficiență renală acută.”

În postare, Tania Foltea mai afirmă că, deși starea tatălui său s-a agravat, „niciun medic nu s-a apropiat de el timp de șase ore”, perioadă în care „repeta aceleași cuvinte, avea spume la gură”. Singura persoană care ar fi intrat în salon a fost o infirmieră, care le-ar fi spus: „Mai rău ați făcut că ați făcut scandal la internare”.

„Am cerut să vină un neurolog. A venit un psihiatru, care i-a administrat ceva. Ulterior s-a constatat că tata suferise al doilea accident vascular cerebral.”

După patru zile în salon, timp în care pacientul nu ar fi putut vorbi sau mânca, familia a cerut transferul la Terapie Intensivă. „Am transmis o scrisoare vice-directorului. A fost transferat, dar șefa secției ATI ne-a întâmpinat cu reproșuri. A spus că are «valori normale» și că ar trebui întors înapoi în salon. Ni s-a sugerat voalat nevoia unei recompense.”

Fiica afirmă că singurii care au intervenit eficient au fost medici din Chișinău, aflați de gardă peste noapte. „Au stat de vorbă cu noi, ne-au explicat că valorile erau extrem de crescute. L-au stabilizat în trei ore. Ne-au spus că, fără intervenția lor, ar fi murit în noaptea aia.”

Potrivit Taniei Foltea, a doua zi, când a cerut informații despre starea pacientului, șefa secției ATI i-ar fi răspuns: „Și dacă nu vă spun, ce, o să depuneți iar plângere?” Apoi ar fi adăugat: „Plec să-mi iau cafeaua.”

„Tatăl nostru a murit în ATI, în timpul zilei. Nu era nimeni din cei care îl îngrijiseră cu adevărat acolo”, scrie Tania Foltea.

Aceasta afirmă că toate cele relatate sunt documentate și cunoscute de conducerea spitalului. „Am făcut public acest caz pentru că asemenea situații nu trebuie tolerate într-un spital public. Pacienții vârstnici, imobilizați și fără posibilitatea de a-și cere singuri ajutorul nu pot fi tratați ca o povară. Cerem anchetă și tragerea la răspundere a celor implicați.”

Vicedirectorul spitalului, Iurii Petcu, a declarat pentru Newmaker.md că instituția a inițiat, pe 2 iunie, o anchetă internă pentru a examina circumstanțele semnalate de familie.

Articole asemănătoare

Back to top button