fbpx

Lipsa controlului în companii are consecințe grave! Cum te ajută sistemul CRM să monitorizezi rezultatele managerilor de vânzări?

Organizarea exagerată în viața cotidiană ne poate obseda de control. În mediul de afaceri, însă, acesta joacă un rol important.

Lipsa controlului în companii are consecințe grave, unde mai pui că poate influența și veniturile. Pentru a evita problemele de ordin organizatoric și pentru a monitoriza ritmul de creștere și rezultatele afacerii tale, te îndemnăm să descoperi soluția fiabilă și anume integrarea CRM în procedurile de rutină.

În cele ce urmează îți vom explica modul în care sistemul de Management al Relațiilor cu Clienții te ajută să controlezi performanțele managerilor tăi de vânzări și să le evaluezi efortul.

Frică de a acționa ferm = inacțiune

Dacă managerii nu respectă regulile, adesea problema este chiar în reguli. Primul motiv este că sunt prea aspre (probabil există un stil de management dur), iar angajaților tăi le este frică să ia toate deciziile de sine stătător.

Aceasta este o problemă comună, mai ales dacă șeful departamentului de vânzări este o persoană extrem de autoritară. În unele companii (de exemplu, managementul construcțiilor), un astfel de management este necesar. Și dacă vorbim despre manageri de vânzări, trebuie să fie prezentă o abordare mai tactică. Departamentul de vânzări ar trebui, într-o măsură sau alta, să funcționeze singur, dar nu ca în armată. Un CRM în acest caz poate salva situația, dar mai întâi să analizăm al doilea scenariu, în care controlul total lipsește în afacerea ta.

Al doilea motiv constă în lenea managerilor. Chiar dacă ai reguli bine puse la punct în compania ta, echipa de vânzări nu aduce rezultatele la care te aștepți ca șef de departament. Pierderea timpului și procrastinarea le sunt pe plac mai mult decât venituri mai mari din procentul de vânzări. De exemplu, departamentul de logistică este nemulțumit de depozit. Mașina a fost trimisă, dar depozitul nu este gata să emită mărfurile și așa mai departe. Sau managerii urăsc evidența contabilă, deoarece întârzie mereu plata.

Aceste situații apar din cauza proceselor de afaceri prost configurate. Rezolvarea lor poate fi integrarea sistemului amoCRM în activitatea business-ului tău, o platformă care te va ajuta să controlezi performanța angajaților fără să-i intimidezi și să-i presezi.

Controlul zilnic al managerilor

Etapa inițială de soluționare a dificultăților de control implică setul minim necesar și anume un sistem CRM și înregistrarea apelurilor. Nu trebuie să te complici cu vreun control tehnic. Toate operațiunile pot fi efectuate intuitiv de fiecare manager.

De exemplu, managerul are de îndeplinit zilnic câteva sarcini de rutină, pe care le va automatiza cu ajutorul platformei de management. După care, conștiincios, se va ocupa de vânzările propriu-zise. Performanțele în materie de vânzări la fel pot fi urmărite prin accesarea anumitor opțiuni pe care le oferă soluțiile CRM. Aparent, fiecare manager își face conștient munca, dar nu poți avea date clare despre nivelul la care se află fiecare dintre ei și performanțele cu care se pot lăuda. Tocmai de aceea ai nevoie de un control automatizat în compania ta.

KPI pentru evaluarea calității muncii zilnice

Indicatorii de performanță depind de ceea ce trebuie monitorizat. De exemplu, ai chatbot-uri pe site-ul afacerii tale și în comunicarea cu potențialii clienți încerci să implici account managerul. Acesta scoate contactele din chat și le predă managerului de vânzări. El este plătit pentru contacte și procent din vânzări. Acest lucru stimulează angajatul să monitorizeze modul în care lucrează alți manageri prin contacte: apelează – nu apelează, notează sau nu, a facturat sau nu clientul prin amoCRM 1C. Rezultatul constă în controlul reciproc. Pentru un astfel de manager, KPI-urile sunt tocmai lead-urile pe care le contactează.

De obicei, businessmenii văd o problemă comună – „parcă am potențiali clienți, dar cu venitul stau prost”. Să divizezi problema în câteva părți și să o analizezi separat – iată ce le lipsește afacerilor noastre.

Dacă ai decis să o faci și tu, să afli unde are de suferit controlul tău asupra managerilor de vânzări, atunci echipa Glucose este aici să te ajute în găsirea unui control eficient, nu abuziv, prin integrarea unui CRM profesionist. Controlul este în mâinile tale! Sună acum la 022000200 și obține-l prin cei mai simpli pași.

Informațiile publicate la rubrica „Advertoriale” sunt articole comerciale plasate în urma unei colaborări cu agenți economici sau agenții de publicitate cu scopul de a promova produse, servicii sau pentru a contribui la vizibilitatea brandului. Pentru detalii privind publicitatea pe portalul de știri ZUGO, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail contact@zugo.md sau la numărul de telefon 079 772 342.

Articole asemănătoare

Back to top button