fbpx

Sfaturi pentru a slăbi rapid, dar în siguranță. Recomandările experților

Fără trucuri, fără minciuni și fără metode extreme – doar strategii simple de nutriție bazate pe dovezi care funcționează. Există câteva reguli de aur și de bun simț în aceeași măsură. Și fără promisiuni fantasmagorice, scrie editiadedimineata.ro.

Urmărește-ne pe Telegram și pe Instagram.

Slăbiți 5 kilograme într-o săptămână! Este o promisiune pe care o vedem peste tot și, dacă ești o persoană care trebuie să slăbească din motive de sănătate sau pur și simplu vrei să o faci pentru tine, poate suna destul de atrăgător.

Chiar dacă e posibil să pierzi atât de mult cu o dietă săracă în carbohidrați sau keto, probabil că veți câștiga totul înapoi imediat ce veți decide că este timpul să mâncați din nou carbohidrați. În plus, deoarece pierderea în greutate, în general, depinde foarte mult de metabolismul tău și de o mulțime de alți factori unici pentru tine, inclusiv activitatea fizică și compoziția corporală, această promisiune nu va fi valabilă pentru toată lumea.

Creșteți consumul de legume

În loc să restricționați diferite alimente și grupe de alimente, concentrați-vă pe încorporarea unei abundențe de alimente hrănitoare pe care le puteți adăuga în dieta dvs. pentru a promova sănătatea generală și gestionarea greutății. Apa și fibrele din legume adaugă volum la mâncăruri și sunt în mod natural sărace în grăsimi și calorii, dar dense în nutrienți și sunt sățioase.

Construiește un mic dejun mai bun

Un mic dejun echilibrat – unul care este plin de fibre, proteine, grăsimi sănătoase, reunite într-un fel de mâncare delicioasă – îți va revoluționa ziua, mai ales dacă în prezent sari peste el și încă te găsești în situația de a te lupta să prioritizezi un stil de viață sănătos.

Cele mai bune și mai consistente mic dejunuri sunt cele care vă vor umple, vă vor menține satisfăcută și vă vor feri de poftele de mai târziu în cursul zilei.

Gustă inteligent

Multe dintre gustările populare astăzi nu sunt dense în nutrienți, dar sunt bogate în calorii. Principalii vinovați sunt adesea sub formă de cereale rafinate, cum ar fi cerealele, chipsurile, biscuiții și prăjiturile, dar și băuturi pline de calorii, cum ar fi sucurile și băuturile carbogazoase.

Încercați să păstrați gustările sub 300 de calorii pentru pierderea în greutate și urmăriți să alegeți gustări sănătoase cu cel puțin 4 grame de fibre și 4 grame de proteine pentru a vă sătura.

Săriți peste băuturile zaharoase

Renunțarea la băuturile zaharoase este adesea cea mai ușoară modalitate de a pierde în greutate mai repede și, bonus, este bună și pentru lucruri precum sănătatea inimii și prevenirea diabetului. Așa că monitorizați consumul de sucuri, băuturi carbogazoase, cafea și ceai îndulcite și băuturi alcoolice.

Dacă consumați fiecare dintre aceste băuturi în timpul zilei, veți fi ingerat cel puțin 800 de calorii în plus până seara – și încă vă va fi foame. (De altfel, alcoolul poate suprima metabolismul grăsimilor, făcându-vă mai greu să ardeți acele calorii).

Condimentați-vă viața

Alimentele picante vă pot ajuta de fapt să reduceți numărul de calorii. Acest lucru se datorează faptului că un compus care se găsește în ardeii jalapeńo și cayenne, capsaicina, poate crește (ușor) eliberarea de către corpul tău a hormonilor de stres, cum ar fi adrenalina, ceea ce poate accelera capacitatea ta de a arde calorii.

Mai mult, consumul de ardei iute vă poate ajuta să mâncați mai încet și să evitați supraalimentarea. Este mai probabil să rămâi mai conștient de momentul în care ești sătul.

Câteva alegeri excelente în afară de ardei iute: ghimbir și turmeric.

Mergeți la culcare mai devreme

Există o tonă de cercetări care demonstrează că a dormi mai puțin decât atât cât trebuie – aproximativ șapte ore – pe noapte îți poate încetini metabolismul.

Privarea cronică de somn poate chiar să modifice hormonii care controlează foamea, iar unele studii arată că există o legătură între alegerile alimentare de proastă calitate și somnul mai puțin. Un somn bun are și o mulțime de alte beneficii, cum ar fi creșterea vigilenței, îmbunătățirea stării de spirit și a calității generale a vieții. Așa că nu vă zgârciți cu somnul-ul dumneavoastră și veți fi recompensat cu un avantaj suplimentar atunci când vine vorba de sănătatea generală și de pierderea în greutate.

Nu uita APA!

Sigur, consumul de apă din abundență poate ajuta la combaterea balonării, dar puteți (și ar trebui!) să consumați și alimente cu conținut ridicat de apă. Ajungeți la castraveți, roșii, pepene verde, sparanghel, struguri, țelină, anghinare, ananas și afine – toate acestea conțin proprietăți diuretice care vă vor ajuta, de asemenea, să rămâneți sătul/ă datorită conținutului mai mare de fibre.

Citește etichetele produselor

Este un exercițiu interesant. Vezi ce conține, conștientizezi ce mănânci, eviți alimentele cu mulți conservanți și “calibrezi” termenul de expirare. Nu ai vrea să cumperi un aliment, pe care apoi să îl consumi forțat, numai pentru că este gata să expire.

Articole asemănătoare

Back to top button