Astronomii au detectat sute de găuri negre, ascunse chiar sub ochii noștri

Astronomii au detectat sute de găuri negre necunoscute anterior într-un nou studiu cu raze X al centrelor galactice prăfuite, scrie descopera.ro.

Astronomii au descoperit peste 400 de găuri negre ascunse anterior, care se hrăneau cu stele și praf în centrul galaxiilor. Se pare că multe dintre noile găuri negre, descoperite folosind Chandra X-ray Observatory al NASA, au rămas necunoscute până acum, deoarece sunt ascunse de coconi de praf.

Găurile negre supermasive, care pot fi de milioane de ori mai grele decât soarele, trăiesc în centrul aproape tuturor galaxiilor din univers. Aceste obiecte colosale produc fascicule strălucitoare de energie pe măsură ce se hrănesc cu gaz, praf și stele din imediata lor apropiere, creând ceea ce sunt cunoscuți sub numele de nuclei galactici activi (AGN).

Sute de găuri negre se ascund în praful cosmic

AGN sunt deosebit de strălucitori în porțiunea de raze X a spectrului electromagnetic, a declarat astronomul Dong-Woo Kim, de la Harvard și Centrul Smithsonian pentru Astrofizică, în timpul unei conferințe de presă pe 11 ianuarie la cea de-a 241-a întâlnire a American Astronomical Society din Seattle.

Pentru a investiga în continuare aceste entități misterioase, el și colegii săi s-au uitat la un catalog de peste 300.000 de obiecte strălucitoare în raze X capturate de Chandra.

Apoi au folosit imagini optice ale cerului nopții și au combinat cele două seturi de date pentru a selecta obiectele luminoase. Cercetătorii au identificat 820 de obiecte luminoase situate între 550 de milioane și 7,8 miliarde de ani-lumină depărtare de Pământ, cel mai mare astfel de eșantion realizat vreodată, a spus Kim.

Razele X trec prin praf, în timp ce lumina optică este ascunsă de acesta, așa că Kim și colegii săi au încercat să descopere dacă aceste 820 de obiecte ar putea fi de fapt sute de găuri negre înconjurate de cantități mari de praf.