Ghețarii care se topesc rapid eliberează multe bacterii necunoscute: Avertismentul oamenilor de știință

Ghețarii care se topesc rapid eliberează cantități uluitoare de bacterii în râuri și pâraie, care ar putea transforma ecosistemele înghețate, avertizează oamenii de știință.

Într-un studiu al scurgerii glaciare din zece locuri din emisfera nordică, cercetătorii au estimat că încălzirea globală care continuă în următorii 80 de ani ar putea elibera sute de mii de tone de bacterii în mediile aflate în aval de ghețarii în retragere.

Ghețarii, purtători de bacterii

Ghețarii sunt mase de gheață care se strecoară atât de încet spre mare, creând văi muntoase. Cu toate acestea, fluxurile sunt mai mult decât apa înghețată, cu minerale, gaze și materiale organice, scrie Playtech.

Studierea conținutului ghețarilor este ca și cum ai deschide ușa către un alt moment al istoriei. Microbii îngropați în interiorul lor ar putea fi o sursă bogată de compuși utili, noi, cum ar fi antibioticele. Cu toate acestea, cercetătorii din spatele acestui nou studiu spun că ghețarii care se topesc eliberează tone de bacterii mai repede decât le pot cataloga oamenii de știință.

Condusă de hidrologul glaciar Ian Stevens de la Universitatea Aarhus, din Danemarca, echipa a prelevat probe de apă de topire la suprafață, din zece ghețari din emisfera nordică: în Alpii europeni, Groenlanda, Svalbard și întinderile îndepărtate ale Arcticii canadiane.

Găsind în medie zeci de mii de microbi în fiecare mililitru de apă, ei estimează că peste o sută de mii de tone de bacterii ar putea fi expulzate în apele de topire glaciare în următorii 80 de ani, fără a include ghețarii din regiunea Himalaya Hindu Kush, din Asia. Asta este echivalentul a 650.000 de tone de carbon eliberat pe an în râuri, lacuri, fiorduri și oceane din emisfera nordică, deși depinde de cât de repede se topesc ghețarii și cât de repede reducem emisiile.