fbpx

Germania experimentează cu trenuri alimentate de hidrogen

Pregătite pentru a înlocui vechile locomotive diesel, noile trenuri cu hidrogen Mireo Plus H pot atinge o viteză maximă de 160 km/h și acoperi distanțe de până la 600 km cu o singură alimentare.

Operatorul național de căi ferate din Germania, Deutsche Bahn (DB), anunță planuri pentru înlocuirea flotei de locomotive diesel cu o alternativă nepoluantă non-electrică. Aflate deja la stadiul de testare experimentală, locomotiva dezvoltată de compania Siemens Mobility folosește un sistem hibrid bazat pe acumulatori li-ion și hidrogen presurizat, ambele obținute din surse regenerabile cum ar fi panouri fotovoltaice sau ferme eoliene.

Primul tren de acest tip va acoperi traseul Tübingen, Horb și Pforzheim, în landul german Baden-Württemberg, primele curse de încercare fiind programate pentru anul 2024.

Potrivit go4it.ro, Deutsche Bahn estimează că doar în faza de proiect pilot, noul tren va evita degajarea în atmosferă a aproximativ 330 de tone CO2.

foto: Siemens

În afară de locomotive, Deutsche Bahn are în plan și dezvoltarea unei noi infrastructuri adaptată trenurilor cu hidrogen. În acest scop, operatorul de căi ferate reabilitează una dintre facilitățile sale de întreținere pentru a servi ca stație de alimentare și întreținere a trenurilor.

Compania intenționează să obțină hidrogen prin electroliză, folosind electricitatea pentru a separa moleculele de apă în oxigen și hidrogen. Procesul în sine este complet verde, dacă sursa de electricitate este aleasă corespunzător, însă mult mai puțin eficient decât folosirea acumulatorilor Li-ion ca sursă exclusivă de energie. De asemenea, este costisitor transportul și stocarea hidrogenului.

Aparent, decizia folosirii unui sistem hibrid (hidrogen-acumulatori) a fost luată pe criterii de conveniență. Spre exemplu, este mult mai rapid să realimentezi cu hidrogen decât să încarci bancul de acumulatori, operațiunea putând fi realizată fără a risca întârzierea trenului.

În prezent, operatorul Deutsche Bahn are în administrare 33000 km de cale ferată neelectrificată (40% din totalul rețelei) și 1300 de trenuri cu motorizare diesel.

Urmărește cele mai importante noutăți și pe canalul de Telegram ZUGO.

Articole asemănătoare

Back to top button