video | A fost descoperit cel mai mic dinozaur din lume! Era prins într-un chihlimbar vechi de 99 de milioane de ani

Oamenii de știință au anunțat în prestigiosul jurnal Nature că au decoperit cel mai mic dinozaur din lume. Fosila a fost găsită în nordul statului asiatic Myanmar, prins într-o bucată de chihlimbar vechi de 99 de milioane de ani.

Cercetătorii precizează că e vorba de un craniu asemănător cu cel al păsărilor, iar că dinozaurul ar fi avut dimensiuni asemănătoare cu cele ale unei colibri – cea mai mică pasăre existentă. Specia recent depistată a fost numită Oculudentavis khaungraae.

„Este cea mai ciudată fosilă pe care am avut norocul s-o studiez. Suntem foarte norocoși că această fosilă a rezistat astfel încât să fie descoperită după 99 de milioane de ani”, a zis profesorul Jingmai O’Connor, de la Academia chineză de științe din Beijing.

Pănă acum, se considera că cei mai mici dinozauri cântăresc sute de grame, așa cum este în cazul lui Microraptor. În comparație, o pasăre colibri cântărește doar două grame.

„Suntem norocoși că acest mic exemplar s-a păstrat în chihlimbar, precum că astfel de vietăți mici sunt rare în lumea fosilelor”, a spus și Luis Chiappe, co-autor al studiului și doctor la Muzeul de Istorie Natură din comitatul Los Angeles.

Oamenii de știință susțin că unele trăsături ale acestui craniu sunt specifice dinozaurilor, altele – păsărilor. Noul specimen este compus doar dintr-un craniu, motiv pentru care specialiștilor le este greu să înțeleagă legătura cu păsările, transmite BBC.

Se pare că specimenul era un prădător de insecte, dat fiind faptul că gura lui prezintă un număr suprinzător de mare de dinți. De asemenea, cercetătorii spun că, lângă craniu, s-au păstrat și zone de țesut moale, precum rămășițele limbii, iar acestea ar putea dezvălui informații noi despre biologia exemplarului.