fbpx

R. Moldova și România dezvoltă în premieră proiecte comune pentru accesarea fondurilor europene

Primele două aplicații de finanțare moldo-române care vor contribui la dezvoltarea conectivității infrastructurii de transport atât pe partea română, cât și pe partea moldovenească au fost depuse în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF). Finanțarea este destinată pentru dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere Ungheni (RO) – Ungheni (MD) și Albița (RO) – Leușeni (MD).

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Proiectele comune România-Republica Moldova prevăd:

  •  Ungheni – Ungheni

Partea română:
– dezvoltarea legăturii cu infrastructura rutieră existentă în România prin modernizarea DJ249A la un profil de drum național, care va face legătura cu noul pod peste Prut, aprobat deja cu finanțare CEF. Această infrastructură va funcționa și după conectarea podului de la Ungheni cu Autostrada A8, ca nod rutier cu drumul național din proximitate;

– achiziționarea și instalarea echipamentelor la PTF.

Partea Republicii Moldova:
– construirea infrastructurii de acces între noul pod de la Ungheni și rețeaua de drumuri existentă, precum și a punctului de trecere a frontierei în Republica Moldova;

– achiziționarea și instalarea echipamentelor la PTF.

Valoarea totală a proiectului este de 66.372.078 euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 33.186.039 euro (valori fără TVA).

  • Albița – Leușeni

Partea română – scopul principal vizează fluidizarea traficului în PTF prin:
– dotarea Punctului de Trecere a Frontierei existent cu echipamente care vor fi exploatate de către reprezentanții Administrației Naționale a Vămilor Romane;

– reorganizarea fluxului de mărfuri care intră în țară, prin extinderea și relocarea Agenției de Cântărire Albița în vecinătatea stației de tratare a biroului vamal, înainte de intrarea în terminalul de mărfuri și înainte de controlul poliției de frontieră;

– în paralel, Ministerul Transporturilor din România realizează documentația tehnică pentru un nou pod peste Prut în locul celui existent, cu 2 benzi pe sens, care, de asemenea, va fi propus spre finanțare din programul CEF.

Partea Republicii Moldova:
– Infrastructură de acces la podul Albița-Leușeni – lărgirea la 4 benzi de circulație a drumului, pe o lungime de cca. 1km (având în vedere lărgirea proiectului podului în curs de dezvoltare de către autoritățile române);

– fluidizarea traficului prin modernizarea dotărilor existente la punctul de trecere a frontierei, dotări care vor fi operate de către reprezentanții Serviciului Vamal Moldovenesc.

Valoarea totală a proiectului este de 19.653.952 euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 9.826.976 euro (valori fără TVA).

Potrivit MInisterului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în urma implementării proiectelor va fi asigurată îmbunătățirea capacității infrastructuri a interoperabilității și eficienței serviciilor de trecere a frontierei dintre principalele vămi RO-MD, la Ungheni (RO) -Ungheni (MD), respectiv Albița (RO) – Leușeni (MD), în conformitate cu reglementările în vigoare.

Punctele de trecere a frontierei #PTF asigură un flux continuu al traficului de mărfuri și de persoane, inclusiv cu rol umanitar, venind în sprijinul accesibilității țării noastre către rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T).

Articole asemănătoare

Back to top button