fbpx

Puțină ciocolată aduce multă bucurie. Cum putem stimula secreția hormonului fericirii?

Substanța responsabilă de starea de fericire, serotonina, poate fi stimulată cu ajutorul unor obiceiuri foarte simple. Unul dintre acestea este consumul moderat de ciocolată.

Potrivit specialiștilor, nivelul de serotonină în organism se află într-o strânsă concordanță cu alimentația noastră zilnică. Studiile au arătat că un consum ridicat de alimente bogate în triptofan, cum ar fi somonul, ouăle, spanacul, seminţele, soia şi nucile, pot creşte nivelul de serotonină din creier.

De asemenea, și un cub​ de ciocolată poate să îmbunătăţească starea de spirit. Somnul de calitate reprezintă un alt factor important pentru fericirea noastră. Oamenii care sunt deprimaţi sau au alte probleme de sănătate mintală adesea nu dorm suficient.

Suplimentele cu vitamina D sunt asociate unui nivel echilibrat de serotonină. O modalitate bună de a obţine suficientă vitamină D este de a petrece timp în natură, prin expunerea la soare.

Stresul nu face casă bună cu serotonina şi poate produce inflamaţie atât în creier, cât şi în restul corpulului, transmite Adevărul. Neurologii susţin că stresul poate duce indirect la deteriorarea neuronilor.

Meditaţia, poate, de asemenea, îmbunătăţi sănătatea fizică şi emoţională prin reducerea anxietăţii, a durerii cronice şi a hipertensiunii arteriale.

Indiferent ce activitate fizică preferați, nu eitați să faceți mișcare. Exerciţiile fizice stimulează o serie de substanţe importante, inclusiv serotonina, spune dr. Joseph Mercola, autor al cărţii „Vindecare fără efort”.

Și nu în ultimul rând, îmbrăţişaţi-i pe cei dragi, căci „dragostea creşte serotonina”, spune psihoterapeutul Jenn Mann.

De asemenea, declanşează eliberarea de oxitocină, substanţa chimică din creier care ne crește buna dispoziţie. Această euforie poate fi testată printr-o simplă îmbrățișare.

Articole asemănătoare

Back to top button