fbpx

Preconizat să fie gata până la finele lui 2019, cel de-al doilea sediu al Serviciului 112 va deveni funcțional abia în 2020

Deși s-a anunțat inițial că va fi gata până la sfârșitul anului 2019, cel de-al doilea centru de preluare a apelurilor de urgență al serviciului național unic 112 din comuna Băcioi va deveni funcțional în primul trimestru al anului 2020, anunță Ministerul Economiei și Infrastructurii. 

Conform criteriilor de securitate pentru genul dat de operațiuni, centrele de preluare a apelurilor trebuie să fie amplasate în diferite locații, primul fiind în Chișinău, pe strada Toma Ciorbă, 32.

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatîi, a întreprins astăzi o vizită la șantierul de lucru din comuna Băcioi. Potrivit oficialului, sediul pentru Centrul nr. 2 va permite asigurarea unui nivel sporit de redundanță a serviciilor oferite, în conformitate cu standardele europene. 

„Mă bucur să constat că sistemul informațional al serviciului 112 dispune de un sistem de ultimă generație care asigură recepționarea și prelucrarea operativă a apelurilor de urgență și, cel mai important, localizarea cu precizie a apelantului Asta ne permite să oferim cetățenilor noștri servicii de urgență la nivel european”, a menționat Anatol Usatîi.

În perioada 2018 – 2019, serviciul 112 a recepționat 4.983.596 de apeluri de urgență. Cea mai solicitată a fost ambulanța, care are o pondere de 72.9% din numărul total de solicitări primite atât zilnic, cât și pe întreaga perioadă de activitate a Serviciului 112. poliția este solicitată în 21.8% din cazuri, pompierii și salvatorii în 2.7% cazuri, iar alte instituțiile (APL, Serviciul Intervenții Gaze, Gas Natural Fenosa) în 2.6% din cazuri.

„Până la acest moment a fost implementată localizarea geografică a apelantului și digitizarea tuturor proceselor ce a ridicat eficiența rețelelor și serviciilor, inclusiv Localizarea Mobilă Avansată (AML), Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în Top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a apelanților în cazurile de urgență”, a precizat Liviu Oboroc, directorul serviciului unic de urgență. 

La 29 martie 2018, serviciul 112 a devenit funcțional pe întreg teritoriul țării. Acesta asigură un „ghișeu unic” pentru preluarea și gestionarea apelurilor de urgență, alertarea și implicarea simultană a serviciilor specializate în scopul soluționării situațiilor de urgență, precum și stocarea pe o platformă independentă a rezultatelor intervențiilor serviciilor specializate.

Articole similare

Close