fbpx

Preconizat să fie gata până la finele lui 2019, cel de-al doilea sediu al Serviciului 112 va deveni funcțional abia în 2020

Deși s-a anunțat inițial că va fi gata până la sfârșitul anului 2019, cel de-al doilea centru de preluare a apelurilor de urgență al serviciului național unic 112 din comuna Băcioi va deveni funcțional în primul trimestru al anului 2020, anunță Ministerul Economiei și Infrastructurii. 

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Conform criteriilor de securitate pentru genul dat de operațiuni, centrele de preluare a apelurilor trebuie să fie amplasate în diferite locații, primul fiind în Chișinău, pe strada Toma Ciorbă, 32.

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatîi, a întreprins astăzi o vizită la șantierul de lucru din comuna Băcioi. Potrivit oficialului, sediul pentru Centrul nr. 2 va permite asigurarea unui nivel sporit de redundanță a serviciilor oferite, în conformitate cu standardele europene. 

„Mă bucur să constat că sistemul informațional al serviciului 112 dispune de un sistem de ultimă generație care asigură recepționarea și prelucrarea operativă a apelurilor de urgență și, cel mai important, localizarea cu precizie a apelantului Asta ne permite să oferim cetățenilor noștri servicii de urgență la nivel european”, a menționat Anatol Usatîi.

În perioada 2018 – 2019, serviciul 112 a recepționat 4.983.596 de apeluri de urgență. Cea mai solicitată a fost ambulanța, care are o pondere de 72.9% din numărul total de solicitări primite atât zilnic, cât și pe întreaga perioadă de activitate a Serviciului 112. poliția este solicitată în 21.8% din cazuri, pompierii și salvatorii în 2.7% cazuri, iar alte instituțiile (APL, Serviciul Intervenții Gaze, Gas Natural Fenosa) în 2.6% din cazuri.

„Până la acest moment a fost implementată localizarea geografică a apelantului și digitizarea tuturor proceselor ce a ridicat eficiența rețelelor și serviciilor, inclusiv Localizarea Mobilă Avansată (AML), Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în Top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a apelanților în cazurile de urgență”, a precizat Liviu Oboroc, directorul serviciului unic de urgență. 

La 29 martie 2018, serviciul 112 a devenit funcțional pe întreg teritoriul țării. Acesta asigură un „ghișeu unic” pentru preluarea și gestionarea apelurilor de urgență, alertarea și implicarea simultană a serviciilor specializate în scopul soluționării situațiilor de urgență, precum și stocarea pe o platformă independentă a rezultatelor intervențiilor serviciilor specializate.

Articole asemănătoare

Back to top button