fbpx

opinie | Implicarea ambasadorului Hogan în shimbarea guvernării din 2019, criticată de presa nord-americană

Decizia ambasadorului SUA în Moldova, Dereck Hogan, de a susține schimbarea guvernării în 2019 a fost pusă la îndoială de presa nord-americană.

Jurnaliștii celebrei publicații canadiene „The Globe and Mail” au criticat mersul lucrurilor din Republica Moldova, după debarcarea Partidului Democrat, prin înlocuirea cu PSRM-ACUM – coaliție care s-a încheiat după câteva luni.

Într-un articol de analiză, jurnaliștii au comentat situația din țara noastră în contextul „implicării Rusiei în evenimentele din Ucraina și Belarus”, susținând că Igor Dodon, „instaurat la putere inclusiv cu ajutorul influenței ambasadorului american Hogan” este pro-rus și antieuropean.

„Doar patru luni mai târziu, Dodon a concediat-o pe Maia Sandu. A numit apoi șapte dintre foștii săi consilieri în posturi ministeriale sub masca unei „tehnocrații”. Partidul său socialist a continuat prin a câștiga alegerile cheie pentru Primăria din Chișinău, pentru prima dată din 1991”, este scris în articol.

Mai mult, publicația notează și informații cu referire la fostul lider PDM, Vlad Plahotniuc. Potrivit jurnaliștilor, polticianul ar fi supraviețuit în urma a trei tentative de asasinat, care – potrivit lor – ar fi fost organizate de compania privată rusă Wagner, „despre care se cunoaște că îndeplinește comenzile Kremlinului”.

„Pe măsură ce detaliile tratamentului domnului Plahotniuc apar în instanțele americane, a devenit dificil să acceptăm versiunea evenimentelor oferite de ambasada SUA în Moldova și de guvernul domnului Dodon”, mai este menționat în analiză.

Totodată, jurnaliștii nord-americani cred cu mersul lucrurilor în RM ar putea avea un scenariu similar celui din Ucraina și Belarus.

Articole asemănătoare

Back to top button