foto | Va fi o nouă casă pentru oameni? Astronomii au descoperit un alt „Pământ”

O descoperire importantă a fost făcută recent de astronomi. Este vorba de o lume nouă în jurul unei stele îndepărtate – o planetă cu doar 6% mai mare decât Pământul, numită Kepler-1649c, care orbitează în „zona locuibilă” a stelei sale.

Cel mai curios pentru oamenii de știință este faptul că planeta are caracteristici asemnănătoare Pământului atât în ​​ceea ce privește dimensiunea, cât și temperatura. Rezultatul lucrării care dezvăluie acest lucru a fost publicat în Astrophysical Journal Letters, dar și confirmat într-un comunicat NASA.

Așadar, potrivit astronomilor, s-a putut afla despre această planetă datorită telescopului spațial Kepler/K2. Acesta, timp de patru ani, a observat aproape 200.000 de stele și a trebuit să calculeze câte stele din Calea Lactee au planetele de dimensiunea Pământului în zona lor locuibilă.

Investigația a durat până în 2018, iar după – câțiva ani – au existat probleme tehnice. Cu toate acestea, datele provin din perioada anterioară anului 2013, iar interpretarea informației s-a încheiat acum. Astfel, din concluziile specialiștilor, planeta Kepler-1649c este cea mai asemănătoare cu Pământul.

„În ceea ce privește dimensiunea și temperatura probabilă, aceasta este cea mai similară planetă cu Pământul care a fost găsită vreodată cu Kepler. Este incredibil pentru mine că am găsit-o acum, la șapte ani de la colectarea datelor”, a declarat co-autorul Jeff Coughlin de la Institutul SETI.

„Noul Pământ” se află la 302 ani-lumină distanță față de Terra, este în constelația Cygnus, unde la fiecare 19,5 zile orbitează în jurul unei stele de tip M – care nu este vizibilă de pe Pământ – numită Kepler-1649.

O stea de tip M este o stea cu masă scăzută, de asemenea, cunoscută sub numele de „pitic roșu”, care sunt de departe cele mai comune stele găsite în Calea Lactee.

Așadar, din moment ce steaua pe care o orbitează este mult mai mică decât Soarele nostru, planeta descoperită primește aproximativ 75% din lumina solară a Pământului.

„Această lume intrigantă și îndepărtată ne oferă o speranță și mai mare că un al doilea Pământ se află printre stele, așteptând să fie găsit”, a spus Thomas Zurbuchen, de la departametul de Știință al NASA.

Oamenii de știință mai precizează că, deși sunt alte exoplanete mai apropiate de Pământ ca mărime sau ca temperatură, noua descoperire e deosebită, deoarece nu există o altă planetă care să fie considerată similară cu Terra datorită temperaturii, mărimii și faptului că se află în zona locuibilă a sistemului său solar.

Momentan, astronomii nu știu care este atmosfera planetei Kepler-1649c – iar aceasta poate afecta temperatura. La fel, dimensiunea planetei are o marjă de eroare.

Menționăm, în context, că telescopul spațial James Webb (JWST) are potențialul de a examina atmosfera exoplanetelor precum Kepler-1649c pentru a vedea dacă într-adevăr ar putea găzdui viață.