fbpx

Cum să faci copywriting profesionist, capitalizând pe brandingul personal?

Dacă ești un antreprenor sau specialist de marketing care vrea să scrie texte ce vând, folosindu-se și de brandingul personal, sau poate ești un copywriter care vrea să înțeleagă cum funcționează vânzările prin intermediul transferului de imagine – acest articol îți va fi extrem de util.

În cele ce urmează, îți vom răspunde la următoarele întrebări:

  • Cum să formulezi un titlu atrăgător pentru articolele comerciale sau texte de blog?
  • Cum să formulezi un mesaj clar pentru audiența ta?
  • Cum să atragi utilizatorul să-ți citească materialul?

Echipa SEOLITTE, din cadrul agenției de promovare a site-urilor, a decis să ajute antreprenorii și copywriterii să răspundă la aceste întrebări cât mai succint, prezentându-le cele mai importante cinci particularități ale redactării textelor pentru a putea vinde mai bine pe online, prin brandul personal.

Până a purcede la expunerea listei propriu-zise, este important să menționăm care sunt sarcinile de bază ale unui text care vinde:

  • Captarea atenției;
  • Prezentarea avantajelor;
  • Anticiparea și contracararea obiecțiilor față de produs/serviciu;
  • Oferirea de cele mai frecvente răspunsuri la întrebările consumatorului;
  • Apel la acțiune.

Păstrează timpul și nervii clientului tău. Oferă-i ceea ce așteaptă de la tine. Explică-i în ce constă unicitatea ta și de ce trebuie să apeleze anume la tine:

  1. Începe cu un titlu atrăgător

Mereu ține cont de trei piloni pe care se ține un titlu care vinde:

  • Un avantaj important pentru potențialii clienți;
  • Orientare spre publicul țintă potrivit;
  • Cifre și fapte exacte.

Mai jos, ai trei exemple pentru fiecare punct:

  • Află despre efectul de lifting al cremei anti-îmbătrânire BioTex
  • Ce înseamnă optimizare SEO și de ce afacerile trebuie să investească în promovarea pe Google
  • 90% dintre școlari nu știau despre acest gadget, ce poate să le ușureze viața.

După cum vezi, în ultimul titlu am îmbinat chiar două aspecte ce țin de vânzări. Este destul să te pui în locul potențialului client și să-i anticipezi dorințele.

 

  1. Elaborează un lead bun

Ne-am obișnuit să numim „lead” potențialul client care a ajuns pe pagină și cel puțin a citit articolul, a intrat în discuție cu managerul de vânzări sau a lăsat datele de contact. În texte, avem de-a face cu același termen, însă acesta are un sens diferit. În copywriting, „lead” este acea parte MICĂ de introducere care îndeplinește o funcție extrem de importantă: el intrigă cititorul și îi trezește interesul să parcurgă textul în întregime. În prima fază, audiența ta decide dacă va avea sau nu încredere în tine anume citind introducerea. Sunt destule doar două sau trei propoziții laconice pentru a-l face pe cititor să-și conștientizeze problema și să-și dorească o soluționare rapidă. Exemplul unui lead: „Vrei să devii un contabil profesionist? Află totul despre contabilitatea de gestiune în cursul nostru de 90 de zile. Dăm start cursului pe 20 septembrie. Locuri limitate!”

  1. Gândește bine cuprinsul și tonul textului

Fie că scrii un text ce va apărea ca pagină aparte pe site, fie că va fi un articol de presă sau de blog, toate trebuie să fie clare și scrise în limbajul persoanei căreia te adresezi. Știind care este avatarul clientului tău, pentru a-l convinge să consume conținutul tău, află că:

  • propozițiile trebuie să fie cât mai exacte și formulate scurt și clar;
  • trebuie să eviți afirmațiile care doar te laudă, fără a demonstra cele enunțate (de ex.: sunt cel mai bun contabil de pe piață);
  • și dovedește cele spuse cu fapte și cifre reale, de exemplu prin studii de caz sau recenzii de la foștii clienți.

  1. Indică prețul serviciilor/produselor tale

Unii ignoră importanța afișării prețurilor pe site sau pe alte platforme unde își vând produsele sau serviciile. O fac din varii motive, printre care faptul că prețul depinde de diverse circumstanțe sau poate de bunăstarea clientului.

Aflarea „prețului în privat” îl costă timp pe potențialul client, care în 90% dintre cazuri încă nu este interesat de procurare, ci doar vrea să afle prețul produsului/serviciului tău. De ce ar trebui să-și irosească timpul pe brandul tău dacă poate afla prețul rapid la concurenții tăi?

  1. Stabilește un apel la acțiune puternic

Pentru a convinge oamenii să ia atitudine, trebuie să le arăți care sunt de fapt așteptările tale de la ei:

  • să-ți scrie sau să te apeleze;
  • să-ți sune sau să te viziteze;
  • să-și programeze o consultație;
  • să îndeplinească formularul de abonare;
  • să comande un apel.

Evită formulările vagi de tipul „Sper că te-am convins…”, „Dacă vrei…”, „probabil ai nevoie…”.

Câteva gânduri de final…

Poți scrie extrem de sofisticat sau foarte simplu despre brandul tău personal, dar dacă serviciul sau produsul tău nu este de calitate, atunci te paște un eșec în online mai devreme sau mai târziu. Înainte de a începe să scrii pentru consolidarea mărcii tale, asigură-te că dispui de livrabile care pot devansa concurența.

Pentru a reuși să-ți atingi obiectivele, trebuie să ai alături oameni de încredere, care te vor ajuta să câștigi leaduri calificate și clienți. Agenția de digital marketing SEOLITTE este aproape de tine în această misiune. Echipa noastră de copywriteri se concentrează pe succesul tău în online și creează texte care prind bine la orice public țintă. Sună la +373 69 809 235 și întreabă despre portofoliul de lucrări.

Articole asemănătoare

Back to top button