fbpx

Cum procedezi în cazul în care ai avut un zbor anulat sau ai fost reținut ore în șir fără o explicație clară?

Din fericire, poți apela la companii specializate pentru a completa formularul și a gestiona întreg procesul de despăgubiri pentru întârziere cu avionul. Dacă mergi pe o cale clasică și nu apelezi la o agenție pentru despăgubiri în cazul unui zbor anulat sau îmbarcare întârziată, atunci trebuie să iei un avocat.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Poți să revendici despăgubirea și pe cont propriu. Companiile aeriene au creat o procedură dificilă, de aceea doar 2% reușesc să iasă învingători în urma acestui proces. Rata de refuz în compensarea zborului este de aproximativ 98% din cazuri.

Care sunt instrucțiunile în cazul unui litigiu cu compania aeriană

În cazul unui zbor anulat ai dreptul la compensații. Multe companii aeriene au o procedură de reclamații speciale. De multe ori, este disponibil un formular standard de revendicare online chiar pe site-ul oficial al companiei. Răspunsul poate veni mai greu, din cauza numărului mare de cereri. De obicei, aceasta cuprinde depunerea plângerilor către o serie de autorități de soluționare a litigiilor, pregătirea și trimiterea a numeroase documente (adesea în limbi străine), plata taxelor și acoperirea altor cheltuieli. De multe ori după ce compania aeriană refuză să ofere compensația și ignoră decizia organului de supraveghere, ultima opțiune este de a depune un proces în instanță.

Când nu primești un feedback din partea companiei aeriene în decurs de 6 săptămâni, ai dreptul să depui o plânge la o autoritate de supraveghere a aviației, la care compania aeriană este obligată să se prezinte în instanță. În cazul în care compania aeriană refuză reclamația, atunci ar trebui să explice de ce. Urmărirea unei reclamații necesită timp și efort, așadar este o idee bună să revizui drepturile pasagerilor aerieni și să verifici regulile privind circumstanțele extraordinare. Dacă nu ești mulțumit de decizia luată și ești convins că ai dreptul la despăgubiri pentru întârziere avion, atunci iată ce trebuie să faci:

  • Pasagerii care consideră că au motive întemeiate pentru a depune o plângere împotriva unei companii aeriene, privind refuzul la îmbarcare, anularea sau întârzierea prelungită a unui anumit zbor, trebuie mai întâi să adreseze această plângere companiei aeriene care operează zborul respectiv.
  • În cazul în care compania aeriană nu vă răspunde în termen de 6 săptămâni de la primirea plângerii sau în cazul în care nu ești satisfăcut de răspunsul respectiv, același formular (se poate utiliza o copie a formularului original trimis companiei aeriene) trebuie trimis organismului național competent din statul membru în care a avut loc incidentul.
  • Alte tipuri de plângeri, precum recuperarea bagajelor, modificări ale orarului de zbor cu mai mult de 14 zile înainte de data călătoriei sau probleme legate de emiterea biletelor, trebuie trimise mai întâi companiei aeriene în cauză. În cazul în care nu primești un răspuns poți contacta pentru indicații suplimentare centrele europene ale consumatorilor din orice stat membru.

Unicul secret în această ordine de idei este să nu renunți. Există și alte căi prin care poți să-ți revendici drepturile pasagerilor aerieni. Unele companii aeriene sunt membre ale organelor alternative de soluționare a litigiilor (ADR). Unele dintre aceste organisme au fost aprobate pentru furnizarea unui standard ridicat de soluționare a conflictelor. Scopul acestora este de a soluționa disputele pe cale amiabilă, prin negociere, arbitraj și mediere. În cazul în care compania nu este membru ADR și refuză să achite despăgubiri pentru întârzierea zborului poți merge în instanța de judecată.

Cheltuielile de judecată în cadrul unui proces civil sunt reprezentate de taxe judiciare de timbru și timbrul judiciar, precum și onorariile avocaților, ale experților și ale specialiștilor care sunt numiți în conformitate cu normele legale, însă și sume de bani care revin martorilor pentru deplasările și pierderile ce au fost cauzate că urmare a obligației de prezentare la proces, cheltuielile de transport și de cazare ori alte cheltuieli care sunt necesare pentru bună desfășurare a procesului civil.

Dacă de adresezi specialiștilor în despăgubiri pentru zborurile perturbate (cum este echipa Air Advisor), plătești doar un mic procent din despăgubire, numai în caz de succes.

P.

Informațiile publicate la rubrica „Advertoriale” sunt articole comerciale plasate în urma unei colaborări cu agenți economici sau agenții de publicitate cu scopul de a promova produse, servicii sau pentru a contribui la vizibilitatea brandului. Pentru detalii privind publicitatea pe portalul de știri ZUGO, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail contact@zugo.md sau la numărul de telefon 068 013 424.

Articole asemănătoare

Back to top button