fbpx

Chirtoacă, despre propunerea lui Ceban de a majora tariful transportului public la 6 lei: „Este un adevarat pericol acest proiect de decizie”

Ex-primarul de Chișinău, Dorin Chirtoacă, susține că proiectul de decizie cu privire la majorarea tarifului transportului public din capitală este unul „periculos”, riscul fiind „oprirea dezvoltării, asamblări de unități noi și falimentarea serviciului public”. Totodată, fostul edil declară că adoptarea unui tarif unic pentru toate tipurile de transport public este imposibilă, întrucât troleibuzele și autobuzele sunt entități separate. Pentru a fi aplicat acest sistem, este nevoie de a unifica Regia Transport Electric din Chișinău (RTEC) și Parcul Urban de Autobuze (PUA), declară Chirtoacă.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

„Nu poate exista argumentare comună pentru tarif la troleibuze, autobuze, și microbuze, pentru că primele două sunt două întreprinderi municipale diferite, cu bugete separate, cheltuieli proprii, și, se știe tot ce e pe combustibili fosili, e mai scump – autobuzele. Deci, argumentarea trebuie să vina separat și detaliat aparte, pe fiecare întreprindere. Pentru a exista tarif unic – trebuie unificate întreprinderile și multe alte măsuri. Microbuzele – sunt subiect aparte complet.

Proiectul de decizie este plin de grafice cu gratuități și coeficienți de reducere, prin care, de fapt, se vrea compensarea transportului practic pentru toți călătorii – un fel de comunism. Pe lângă aceasta, va începe din nou competiția pentru obținerea de legitimațiilor și certificate false, cum și a fost până în 2009, pentru a primi gratuități. Consecința acestui populism este falimentul.

O creștere șoc până la 6 lei va însemna automat scăderea numărului de călători, respectiv o situație financiară și mai grea pentru transportul public”, scrie Dorin Chirtoacă pe pagina sa de Facebook.

Potrivit lui, cererea adresată Guvernului cu privire la subvenționarea activității transportului public din Chișinău este una „ilegală, un populism de cea mai joasă speță” și o „manipulare electorală ieftină.”

„Este că și cum un elev care nu știe carte nu se prezintă la examen, având și tupeul să ceară examinatorului să-l susțînă în locul sau. Vă rog doar să va închipuiți dacă aș fi propus eu un tarif de 6 lei, față de cel actual de 2 lei, ce spume la gură ar fi făcut socialiștii. Cine credeți că ar fi țipat cel mai tare, că din gură de șarpe?

Fără supărare, dar CMC și locuitorii Chișinăului sunt luați de proști și scuipați în față prin această propunere obraznică cu 6 lei. În cazul în care CMC va vota un tarif mai mic – de ex. 3-4 lei la troleibuze – pentru a crea o stare de „bucurie” că tariful nu este 6 lei, atunci Primăria și subdiviziunile fie sunt incompetente, fie mai degrabă niște escroci și potlogari care intenționat vin cu cifre exagerate pentru a speria și a induce în eroare, pentru ca apoi să obțină mai puțin.

Or asta nu mai este administrație, e barbut și casino. Mie personal, și colegilor mei – o mână de tineri care cu s-au implicat ca nimeni alții să schimbe cu adevărat lucrurile în Chișinău – ne este dureros să vedem cum reformele noastre, proiectele noastre, rezultatele noastre, se duc pe apa sâmbetei si nimănui nici măcar nu-i pasă să explice, să bată alarma și să oprească dezmățul”, a mai scris ex-primarul capitalei.

Fostul edil susține că este nevoie de implicarea autorităților centrale pentru ca „lucrurile să nu degradeze” și mai mult în Primărie.

„Sluga lui Plahotniuc, Dodon și a Rusiei din Primărie, trebuie pusă la punct. Dacă vrea să distrugă tot ce am pornit și realizat ca proiecte europene de dezvoltare durabilă, atunci trebuie să intervină Guvernul și Parlamentul, sa modifice legislația în așa fel încât rămășițele mafiei care au pus mâna pe Primărie și CMC sa fie puși la punct – revizuirea, eliminarea practic completa a gratuităților, limitarea facilităților, stabilirea tipului și limitelor de cheltuieli admise, verificarea achizițiilor, etc. Documentele prezentate CMC-ului nu au fost făcute de subdiviziunile municipale. Au fost elaborate în laboratoarele FSB-iste și ale cohortei roșii, scopul fiind alegerile din 2023 și menținerea controlului de către Moscova asupra Chișinăului, prin Ceban. Este un adevărat pericol acest proiect de decizie, riscul fiind – oprirea dezvoltării, oprirea asamblării de unități noi și falimentarea acestui serviciu public. Transportul nu poate fi cu atâtea gratuități și reduceri, este o problema de securitate economică și nu doar economică. Trebuie să se implice guvernarea și consilierii strategici din UE care o conduc, pentru că numai cu alocarea de euro de la Bruxelles, proaspăt tipăriți, problemele nu se vor rezolva. Va avea loc doar amânarea rezolvării lor cu agravarea situației și creșterea inflației. Degradăm, în loc să progresăm”, a mai declarat Chirtoacă.

Citește și: doc | Ceban cere Guvernului 350 de milioane pentru a nu scumpi călătoria în transportul public din Chișinău. Spînu: Ion, nu prea te descurci!

Articole asemănătoare

Back to top button