fbpx

Căderea excesivă a părului: Cum o poți opri și ce probleme de sănătate reprezintă

Căderea părului este o problemă cu care se confruntă atât bărbații, cât și femeile. De cele mai multe ori, de vină este factorul ereditar, vârsta sau îngrijirea necorespunzătoare. Însă, când acești factori ies din discuție, căderea parului poate indica anumite probleme de sănătate.

Conform Academiei Americane de Dermatologie, oamenii pierd în medie în jur de 50 – 100 de fire de păr pe zi. Dacă observam o pierdere exagerată a părului, atunci acest lucru poate indica umatoarele afecțiuni:

Dezechilibru hormonal – cum ar fi excesul de androgeni

Dereglările hormonale cauzate de afecțiuni ale tiroidei, sarcina, nașterea, premenopauza și menopauza pot determina o cădere exagerată a părului.

Stres

Stresul, fie că este emoțional sau fizic, este un alt factor de declanșează pierderea părului. De obicei, părul începe să cadă după 2-3 luni de la apariția episodului ce a generat socul emoțional.

Deficiență de fier

Atunci când organismul tău se confrunta cu carențe, mai ales deficitul de fier, firul de par slăbește și cade.

Slăbire bruscă

Dacă ați slăbit brusc este posibil să vă confruntați și cu căderea părului. O dietă drastică, lipsită de nutrienți importanți, afectează cheratina parului, fapt pentru care firele devin fragile și casante, se rup și cad mai rapid.

Deficitul de vitamina B12

Această vitamină este importantă pentru crearea de celule roșii din sânge, ce hrănesc foliculii de păr cu nutrienți și oxigen necesare pentru o creștere sănătoasă a părului.

Cum poți opri căderea părului

În primul rând, evaluați rutina zilnică de îngrijire a părului și înlocuiți șamponul normal cu o formulă fără sulfați.
Șamponul cu suflați poate usca firul de păr, ceea ce determină o cădere mai rapidă a părului, mai ales dacă vă spălați zilnic pe cap. Totodată, șampoanele fără sulfat sunt mult mai hidratante pentru părul delicat.

Odata ce ați adus modificări la rutina de îngrijire a părului, trebuie să fiți atenți și la dietă, pentru a consuma alimente bogate în proteine și nutrienți necesari organisumului.

Cele mai bune surse de proteine ​​pentru păr sun: pește, pui, carne de porc, ouă, lapte, iaurt, oleaginoase, soia.

Urmărește-ne pe Telegram și pe Instagram.

Articole asemănătoare

Back to top button