Mai mare decât Terra și mai mică decât Neptun. Oamenii de știință au descoperit o nouă planetă. Cât de departe este de noi?

Savanții au descoperit o planetă care seamănă cu Terra. Aceasta se află la 90 de ani lumină de Pământ și ar putea avea nori formați din evaporarea apei.

Exoplaneta a fost botezată TOI-1231. Ea orbitează în jurul stelei sale într-o perioada echivalentă cu 24 de zile pe Terra.

Planeta are temperatura similară Pământului, transmite Digi24, cu referire la CNN, iar steaua ei e mai mică, mai răcoroasă și mai puțin strălucitoare decât Soarele. În ceea ce privește dimensiunile, TOI-1231 este mai mare decât Terra, dar mai mică decât Neptun.

Oamenii de știință au reușit să îi determine raza și masa, așadar, ei eu putut să îi afle densitatea. Preliminar, se presupune că este vorba despre o planetă mai degrabă gazoasă, nu una stâncoasă.

Una dintre ipoteză mai spune că aceasta ar putea avea o atmosferă formată din hidrogen sau hidrogen și heliu, ori din vapori de apă. „TOI-1231 b este una dintre planetele pe care le cunoaștem cu o dimensiune și un interval de temperatură similar, așa că observațiile viitoare ale acestei noi planete ne vor permite să determinăm cât de obișnuită sau rară este formarea norilor de apă în jurul acestor lumi temperate”, afirmă savanții.