fbpx

Ți-ai propus de nenumărate ori să slăbești? Vezi metode care chiar funcționează

Slăbitul este un proces complex și absolut individual, iar miturile și legendele ce-l înconjoară pot bulversa pe oricine. Dacă nu mai crezi în soluții magice, pastile, meniuri fermecate sau băuturi misterioase, acest articol cu metode care chiar funcționează este exact ceea de ce ai nevoie pentru a începe călătoria spre o versiune mai bună a ta.

Deficitul caloric

Orice persoană cu kilograme în plus trebuie să atragă atenția, în primul rând, alimentației. În ciuda tuturor dietelor care apar și dispar, demonizând unele feluri de mâncare sau chiar unele elemente vitale (carbohidrații, de exemplu, sunt ținta multor învinuiri) – gestionarea greutății se reduce la numărul de calorii. În esență, ca să slăbești, e nevoie să arzi mai multe calorii decât consumi. Pentru a nu exagera și a nu stresa organismul, e suficient un deficit caloric de 10% pentru definirea siluetei (tonifiere) și 20% pentru slăbire. În calcul se ia vârsta, înălțimea, modul de viață (sedentar sau activ) – poți găsi calculatoare online ce te vor ajuta să determini deficitul caloric necesar sau poți opta pentru o consultație la nutriționist, care îți va calcula rata metaboliză bazală, totalul energiei zilnice consumate, iar din acestea va deduce numărul de calorii potrivite ție și chiar îți va spune câte grame din fiecare macronutrient (proteine, carbohidrați, grăsimi) trebuie să încadrezi în aceste calorii.

Activitatea fizică

Un mod de viață mai activ este necesar și pentru a te asigura că te menții în limitele deficitului caloric, cheltuind mai mult decât consumi, dar și pentru a tonifia corpul. Un abonament la sala de forță te va ajuta să crești masa musculară (care, apropo, te ajută să arzi energie chiar și în repaus, lucru foarte util pentru a scăpa de rezervele organismului). În sala de sport poți varia activitățile, alegând între antrenamente de grup, cardio, HIIT, antrenamente cu greutăți, astfel nu doar vei pierde din rezervele de grăsime, dar și vei sculpta silueta dezvoltând mușchii și vei ajuta pielea să devină mai fermă. Poți mereu opta pentru antrenamente individuale în sala de fitness, dacă simți că ai nevoie de un specialist. De asemenea, pe lângă sport, încearcă să mergi mai mult pe jos, să ridici scările în loc să folosești liftul, să fii activ de fiecare dată când ai puțin timp (chiar și câteva minute).

Abordare holistică

Dacă ai decis că vrei să slăbești, ai cu siguranță nevoie de toate elementele puzzle-ului pentru rezultate vizibile. O importanță mare o are somnul, pentru că doar odihna corespunzătoare permite restabilirea după activitate și reglarea eficientă a unor hormoni importanți (inclusiv grelina și leptina, ce influențează pofta de mâncare). Hidratarea zilnică și un aport adecvat de vitamine și minerale contează. Nivelul de stres are și el o influență asupra masei corporale, diminuarea acestuia va avea efecte pozitive. Cu o abordare complexă vei reuși să asiguri un progres constant.

Ești gata de schimbare? Important este să îți pui scopuri realizabile și să mergi spre acestea cu perseverență, chiar dacă nu merge tot ideal mereu.

Succes!

Urmărește cele mai importante noutăți și pe canalul de Telegram ZUGO.

Informațiile publicate la rubrica „Advertoriale” sunt articole comerciale plasate în urma unei colaborări cu agenți economici sau agenții de publicitate cu scopul de a promova produse, servicii sau pentru a contribui la vizibilitatea brandului. Pentru detalii privind publicitatea pe portalul de știri ZUGO, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail contact@zugo.md sau la numărul de telefon 068 013 424.

Articole asemănătoare

Back to top button