Nu și-au primit salariile de trei luni: ÎS „Căile Ferate ale Moldovei”, datoare angajaților cu circa 60 de milioane de lei
Angajații întreprinderii de stat „Căile Ferate ale Moldovei” nu și-au primit salariul de circa trei luni. În unele zone, muncitorii feroviari au protestat, dar nu primit remunerarea. Datoria întreprinderii de stat către angajații săi depășește 60 de milioane de lei, transmite NewsMaker.
Întreprinderea de stat nu ar avea bani pentru salarii, din cauza datoriei la bugetul de stat, a declarat președintele sindicatului muncitorilor feroviari Ion Zaporojan.
„Din cauza pandemiei, volumul transportului de pasageri și mărfuri a scăzut, nu sunt suficienți bani. Serviciul fiscal a făcut concesii pentru „Calea Ferată” în iulie, august și septembrie i s-a permis să nu se transfere impozite și beneficii sociale. Dar situația cu transportul feroviar nu s-a îmbunătățit, din această cauză s-a format o datorie mare la bugetul de stat, Serviciul Fiscal a arestat conturile companiei și a confiscat fonduri pentru acoperirea datoriilor. Toți banii care se duc în conturile Mașinilor Feroviare sunt preluați de autoritatea fiscală”, a declarat președintele sindicatului.
Mai mult, potrivit lui Zaporojan, acest lucru se întâmplă pentru al șaselea an consecutiv. De asemenea, lucrătorii nu sunt plătiți pentru perioadele de nefuncționare tehnică, iar plata asistenței materiale a fost suspendată.
De cealaltă parte, Serviciul Fiscal susține că întreprinderea de stat a Căilor Ferate din Moldova a acumulat o datorie la bugetul de stat în valoare de peste 23,5 milioane de lei.
Datoria a fost formată din cauza faptului că întreprinderea nu a plătit impozite în octombrie și noiembrie 2020.
Pentru a acoperi datoria, Serviciul Fiscal (SFS) a blocat unele conturi ale Ministerului Căilor Ferate și a acoperit parțial datoria companiei față de buget.
În același timp, SFS a negat cele spuse de Zaporojan conform cărora conturile companiei ar fi fost confiscate.
După cum a fost subliniat în biroul fiscal, conturile companiei au fost blocate doar 24 de ore, astfel încât Compania Feroviară a avut ocazia să folosească fondurile rămase în conturi.