fbpx

Câți copii ucraineni au fost încadrați în școlile și grădinițele din R. Moldova și ce limbă de instruire aleg?

Ultimele date oficiale arată că până marți, 5 aprilie, au fost depuse 1774 de cereri pentru încadrare în procesul educațional din partea refugiaților ucraineni, dintre care 547 de cereri de încadrare în instituțiile de educație timpurie și 1227 de cereri de încadrare la studii în învățământul primar, gimnazial și liceal.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.
Urmărește-ne pe Telegram și pe Instagram.

În baza cererilor depuse, au fost integrați în instituțiile de învățământ general 1706 copii, dintre care 1176 în școli, iar 530 în grădinițe.

613 copii frecventează ciclul primar, 518 elevi sunt încadrați la nivelul gimnazial și 45 la cel liceal, în cadrul a 221 de instituții de învățământ din țară. Instruirea se face în limbile română și rusă.

Astfel, din numărul total de elevi încadrați în instituțiile de învățământ general, 122 studiază în limba română și 1054 urmează lecțiile în limba rusă. 530 de copii frecventează grădinița în cadrul a 211 instituții de învățământ preșcolar.

Statisticile, dar și integrarea copiilor și tinerilor din familiile de refugiați din Ucraina în instituțiile de învățământ din Republica Moldova, au fost discutate astăzi la ședința operativă săptămânală a Ministerului Educației și Cercetării cu reprezentații Organelor locale de specialitate în domeniul învățământului (OLSDÎ), condusă de ministrul Anatolie Topală.

La ședință a fost discutată lista necesităților apărute în procesul de integrare a copiilor din familiile refugiate din Ucraina, atât ale instituțiilor, cât și ale copiilor, pentru care urmează să fie identificate modalități de acoperire la nivel central, inclusiv, cu sprijinul partenerilor de dezvoltare.

Totodată, la ședință s-a discutat modul în care se desfășoară procesul de înscriere a copiilor în clasa I, proces inițiat la 1 aprilie 2022, și perspectivele de organizare a odihnei de vară a copiilor.

Articole asemănătoare

Back to top button