fbpx

Campania #NeamPornit: Mii de călători, sute de locuri și zeci de atracții relansate în Republica Moldova

Agenția de Investiții din Moldova (AI) încheie maratonul cu premii, dar și prima etapă a campaniei naționale de relansare a turismului #NeamPornit, numărând mii de turiști locali, sute de locuri descoperite și marcate pe o hartă digitală, dar și atracții turistice, relansate sau apărute în perioada pandemiei.

Având scopul de a promova și susține relansarea graduală a turismului autohton prin respectarea măsurilor de siguranță necesare împotriva COVID-19, campania națională #NeamPornit a fost inițiată în luna aprilie, de către Agenția de Investiții. Prin mandatul său, AI creează platforme și instrumente de susținere a turismului intern, promovând experiențele turistice autentice: de aventură, gastronomice, vitivinicole, apicole, meșteșugărești etc.

„În cadrul campaniei am promovat pe rețelele de socializare peste 200 de atracții, am înregistrat peste 13.000 de urmăritori ai paginii NeamPornit și am inclus peste 600 de locuri turistice pe cea mai cuprinzătoare hartă turistică disponibilă la momentul actual.

De asemenea, mii de maratoniști și-au împărtășit propriile experiențele turistice cu hashtag-urile #neampornit #protejați și peste 2000 de intervievați au răspuns în cadrul unui sondaj dedicat turismului local. Astfel, am transformat criza într-o oportunitate de a dezvolta sectorul și a-l valorifica și pe plan internațional, după deschiderea hotarelor”, susține Rodica Verbeniuc, director general al Agenției de Investiții.

Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid a susținut în timpul crizei cauzate de pandemie peste 100 de întreprinderi: agropensiuni, crame, pensiuni rurale, agenții de turism etc.

Campania #NeamPornit a debutat cu un studiu realizat de Magenta Consulting privind evaluarea percepției turiștilor despre Republica Moldova ca destinație turistică. Rezultatele acestuia au determinat antreprenorii din domeniu să-și adapteze ofertele turistice și să genereze produse noi.

Totodată, în cadrul campaniei a fost creată singura hartă a destinațiilor turistice autohtone, accesibilă în limbile rusă și română – neampornit.map.md

În topul celor mai vizitate atracții menționate pe rețele de socializare se numără: Lacul cu nuferi și ZooClub de la Bardar; Rezervația „Prutul de Jos”; Orheiul Vechi; Țîpova; Defileul Duruitoarea; Hanul lui Hanganu; Gagauz Sofrasi, Mănăstirea Frumoasa și Lacul Stânca-Costești.

Articole asemănătoare

Back to top button