Ucraina și R. Moldova vor construi un pod de frontieră peste Nistru
Ucraina și Republica Moldova vor construi un pod de frontieră peste Nistru, se arată într-un comunicat publicat pe site-ul oficial al executivului de la Kiev. Noul pod va fi construit la granița dintre Ucraina și Republica Moldova, în apropiere de localitățile Iampil (Ucraina) și Cosăuți (R. Moldova).
Acordul relevant privind construcția podului a fost semnat de Oleksandr Kubrakov, viceprim-ministru pentru restaurare al Ucrainei și ministru pentru comunități, teritorii și dezvoltarea infrastructurii, și Lilia Dabija, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale al Republicii Moldova.
„Semnarea de astăzi a Acordului reprezintă o continuare practică a acordurilor încheiate în 2021 de către președinții Ucrainei și Republicii Moldova. Invazia la scară largă (a Rusiei) a dus la ajustări în implementarea proiectului, dar necesitatea urgentă de a dezvolta rute logistice alternative face ca proiectul Podului Iampil să fie indispensabil. Podul va deveni o verigă cheie în coridorul de transport între Kiev și Chișinău. De asemenea, va oferi exportatorilor ucraineni cea mai scurtă rută din centrul Ucrainei către Europa Centrală și de Sud-Est, ocolind Transnistria ocupată de ruși. Îi sunt recunoscător colegei mele, Lilia Dabija, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, pentru cooperarea și activitatea comună privind dezvoltarea rutelor logistice la frontierele noastre vestice”, a comentat Oleksandr Kubrakov.
Podul de la Iampil va oferi o alternativă la trecerea cu feribotul de la punctul de trecere a frontierei Iampil-Cosăuți, care nu mai funcționează de mai mulți ani și care de mult timp nu a reușit să satisfacă cerințele timpului și nevoile reale ale locuitorilor din ambele țări.
De asemenea, podul va decongestiona traficul la punctul internațional de trecere a frontierei Mohyliv-Podilskyi – Otaci, care reprezintă aproape tot traficul dintre Ucraina și Moldova, scrie g4media.ro.
Lungimea totală a podului va fi de peste 1.400 de metri. Structura va avea 2 benzi de circulație cu trotuare pe ambele părți.
Proiectarea podului ține cont și de standardele de accesibilitate, în special de construcția trotuarelor cu nivelul coborât al bordurii în cadrul trecerilor de pietoni. Vor fi prevăzute benzi de avertizare tactilă pentru a ghida persoanele cu deficiențe de vedere.
În luna aprilie a acestui an, Oleksandr Kubrakov și Lilia Dabija au semnat Protocolul de modificare a Acordului dintre guvernele Ucrainei și Republicii Moldova privind exploatarea transportului feroviar. Acesta prevede simplificarea procedurilor de control pentru tranzitul mărfurilor pe calea ferată cu punct de plecare și de destinație în Ucraina sau în Republica Moldova.
De asemenea, s-a convenit să se introducă tranzitul non-stop pe teritoriul Ucrainei între punctele de control Frikatsey-Etulia și Reni-Giurgiulești, ceea ce va contribui la creșterea volumului de mărfuri transportate pe calea ferată.
În plus, în primăvara acestui an a fost lansat transportul de mărfuri pe linia feroviară restaurată Berezyne-Basarabeasca (Moldova).