fbpx

studiu | Copiii care nu dorm suficient consumă mai multe alimente nesănătoase și calorii decât cei care sunt odihniți

Când copiii nu dorm suficient, părinții nu dorm suficient. Aparent, un alt lucru de care acești copii lipsiți de somn nu se satură este mâncarea. Se pare că există o corelație puternică cu somnul insuficient care afectează apetitul unui copil într-un mod nu foarte sănătos, potrivit unui studiu recent, scrie AlephNews.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Oamenii de știință de la Universitatea din Otago, Noua Zeelandă, arată că copiii care nu dorm suficient mănâncă mai multe calorii decât colegii lor bine odihniți. Studiul raportează că copiii privați de somn au consumat cu 96 de calorii mai multe din alimente nesănătoase și ceva mai puține alimente sănătoase decât ar fi făcut-o în mod normal. După luarea în calcul a caloriilor în plus, micuții care au stat treji mai mult timp au consumat 63 de calorii în plus într-o zi.

Copiii care au dormit cel mai puțin au avut schimbări și mai mari în ceea ce privește ce au mâncat la cină și cât de multă mâncare nesănătoasă au mâncat, în timp ce exercițiile fizice i-au determinat să mănânce mai multă mâncare sănătoasă. Echipa de cercetători din Noua Zeelandă spune că părinții ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a pregăti o baie sau de a-și încuraja copilul să citească înainte de culcare, dacă vor să îl ajute să aibă un somn bun.

Copiii cu un somn slab au o alimentație nesănătoasă

Se știe de mult timp că privarea de somn este legată de obezitatea la copii, care este probabil cauzată de alimentația lor. Cu toate acestea, nu a fost clar dacă timpul pe care îl petrecem făcând exerciții fizice sau odihnindu-ne are un efect asupra numărului de calorii pe care le consumăm. Întrucât există un număr limitat de ore într-o zi, dormitul mai puțin va duce în mod inevitabil la o creștere a timpului de sedentarism și/sau a activității fizice, dar studiile anterioare au avut tendința de a nu ține cont de schimbările simultane ale acestor comportamente zilnice.

Pentru studiu, echipa a analizat datele a 105 copii cu vârste cuprinse între opt și 12 ani care au participat la studiul clinic DREAM (Daily, Rest, Eating, and Activity Monitoring). Puțin peste trei cincimi (61%) dintre participanți aveau o greutate sănătoasă, în timp ce restul erau supraponderali sau obezi.

Copiii au mers la culcare cu o oră mai devreme decât în mod normal timp de o săptămână și cu o oră mai târziu decât în mod normal timp de o săptămână. Între timp, timp de o săptămână, s-au culcat la ora obișnuită. Aceștia au purtat un dispozitiv la încheietura mâinii toată ziua și toată noaptea, care a monitorizat cât timp au petrecut dormind, stând pe jos, făcând exerciții ușoare și exerciții moderate sau viguroase.

Participanții au fost rugați să își amintească ce au mâncat și ce au băut în ultimele 24 de ore de două ori în săptămâna în care au dormit mai puțin. Ei au fost întrebați despre cât de multă energie și alimente ultraprocesate au mâncat, precum și despre consumul de alimente sănătoase de bază și gustări nesănătoase. Cercetătorii au estimat asocierea dintre pierderea somnului și efectul său asupra poftei de mâncare a unui copil, independent de timpul de sedentarism și de activitatea fizică, precum și examinarea modului în care alimentația s-a modificat în raport cu schimbările în ceea ce privește timpul de sedentarism și activitatea fizică. Cei 82 de copii cu date complete au pierdut 48 de minute de somn în fiecare noapte, dar, de asemenea, s-au trezit cu opt minute mai puțin în fiecare noapte.

Ei au petrecut aproape tot acest timp suplimentar în timpul zilei stând jos sau făcând exerciții fizice ușoare, cum ar fi mersul pe jos. Ei au petrecut doar patru minute în plus din timpul lor făcând exerciții fizice mai intense.

„Împreună, aceste constatări arată că modificările aduse aportului alimentar, și nu reducerile activității fizice, explică de ce faptul că nu se doarme suficient de mult crește riscul de supraponderabilitate și obezitate în copilărie”, spune cercetătorul principal al studiului, profesorul Rachael Taylor de la Universitatea din Otago, într-o declarație. „Deși îmbunătățirea somnului nu ne vine de obicei în minte prima dată când ne gândim la gestionarea greutății noastre, ar putea fi o opțiune bună”.

Descoperirile au fost prezentate la Congresul internațional privind obezitatea din Melbourne, Australia.

Articole asemănătoare

Back to top button