Italienii le cer străinilor să nu-şi mai denumească restaurantele şi mâncărurile după Cosa Nostra: „Mafia nu e un subiect de glumă”
Cea mai mare asociaţie a fermierilor din Italia face apel la oamenii de afaceri din străinătate să nu mai folosească nume inspirate din mafia italiană atunci când aleg denumiri pentru localuri sau feluri de mâncare, scrie The Guardian.
Asociaţia „Coldiretti” a descoperit, după o investigaţie amănunţită, că aproape 300 de restaurante din afara Italiei au denumiri inspirate din lumea mafiei, precum El Padrino, în Spania, Don Corleone, în Finlanda, Burger Mafia în Germania sau Falafel Mafia în SUA, scrie Digi24.
Denumirile inspirate de organizaţia criminală italiană nu se opresc doar la localuri. Există şi feluri de mâncare sau băuturi precum whiskey „Cosa Nostra” sau sos de tomate „Mafia”.
Alessandro Apolito, membru al asociaţiei Coldiretti, spune că cel mai şocat a fost când a descoperit că sticlele de whiskey scoţian „Cosa Nostra Shot” au formă de pistol-mitralieră.
„Este scandalos să te gândeşti că cineva ar putea cumpăra aşa ceva, chiar şi în glumă. Pentru noi să faci glume legate de ceva atât de serios precum mafia este inacceptabil”.
Alessandro Apolito spune că marketingul făcut pe spatele mafiei nu este doar dăunător pentru imaginea Italiei ci și jignitor pentru italienii nevinovați care au avut de suferit din cauza notoriei organizații criminale.
Asociația Coldiretti a organizat la începutul lunii decembrie un eveniment în orașul sicilian Palermo unde a expus produsele cu denumiri inspirate de mafie cumpărate din întreaga lume. Printre ele „cafeaua Mafiozzo” sau „Cartea de bucate a mafiei” cu „reţete criminale”.
„În Palermo, mai ales, a existat un setiment intens de indignare faţă de acest marketing absurd. Există milioane de sicilieni care sunt cinstiţi şi respectă legile, dar care cad victime acestui flagel al criminalităţii”, a spus Alessandro Apolito.
Un alt motiv de nemulţumire al Asociaţiei Coldiretti ţine de calitatea produselor cu nume inspirate de mafie.
„De multe ori am văzut steagul italian pe produse expirate”, spune acesta.
Potrivit asociaţiei, Spania are cel mai mare număr de restaurante şi baruri cu denumiri inspirate de mafie – 63, fiind urmată de Ucraina, Brazilia, Indonezia, Rusia, India, Japonia, Polonia şi Statele Unite.
Preşedintele Asociaţiei Coldiretti spune că va contacta autorităţile Uniunii Europene şi le va cere ca acest tip de marketing să fie combătut.