fbpx

Facebook riscă o amendă de 10% din cifra de afaceri: Ce a făcut Meta de data aceasta

UE a lovit din plin Facebook, după ce a depus o plângere potrivit căreia serviciul Marketplace ar fi incorect față de concurență.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Mai exact, Meta a fost acuzată că ar avea un „avantaj substanțial de distribuție” față de rivali, a susținut Comisia UE într-un comunicat de presă, scrie Playtech.

Acuzațiile care i se aduc companiei lui Mark Zuckerberg

„Prin rețeaua de socializare Facebook, Meta ajunge, la nivel global, la miliarde de utilizatori lunar și milioane de agenți de publicitate activi”, a declarat comisarul UE pentru antitrust, într-un comunicat.

„Preocuparea noastră preliminară este că Meta își leagă rețeaua socială dominantă Facebook de serviciile online de anunțuri clasificate numite Facebook Marketplace. Aceasta înseamnă că utilizatorii Facebook au automat acces la Facebook Marketplace, indiferent dacă doresc sau nu”, s-a mai menționat.

În plus, Comisia a constatat că Meta impune condiții comerciale neloiale concurenților care își fac publicitate pe Facebook sau Instagram. Acest lucru îi permite, în esență, să folosească „date legate de reclame derivate de la concurenți în beneficiul Facebook Marketplace”, a mai spus acesta.

Practicile, dacă ar fi confirmate, ar încălca normele UE care interzic abuzul de poziție dominantă pe piață.

În consecință, Uniunea Europeană are puterea de a impune o amendă de până la 10% din cifra de afaceri a Meta și de a interzice acest tip de comportament, considerat a fi neloial.

Într-o declarație, șeful departamentului de concurență al Meta a declarat că „afirmațiile făcute de Comisia Europeană sunt fără temei” iar compania „va continua să lucreze cu autoritățile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor Meta este pro-consumator și pro-competitivă”.

Anul trecut, Comisia Europeană a lansat o anchetă antitrust cu privire la practicile de publicitate clasificată de la  Facebook pentru a determina dacă a încălcat regulile concurenței utilizând datele agenților de publicitate în propriul interes.

În acest moment, Meta poate să examineze documentele, să răspundă în scris și să solicite un drept la replică pentru a-și prezenta nemulțumirile, se mai arată în comunicatul Comisiei Europene.

Articole asemănătoare

Back to top button