fbpx

Dezamăgit de BAC-ul din acest an, un absolvent a scris Ministerului Educației: Adevărul și obiectivitatea au emigrat, la noi nu sunt puse în practică

Vrea ca BAC-ul să nu mai fie un examen cu „aberații copleșitoare”, ci o treaptă care să-i propulseze pe tineri în lumea mare. Este dorința lui Mihai Colin, un tânăr absolvent al Liceului Teoretic „Alexei Mateevici” din Dondușeni, care a susținut în acest an „examenul maturității”, însă se arată dezamăgit de modul în care a fost evaluat de verificatori. 

Elevul a adresat o scrisoare deschisă Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, menționând că este revoltat de sesiunea de BAC organizată în acest an și că speră că lucrurile se vor schimba, în caz contrar tinerii vor pleca în alte țări, acolo unde dreptatea și cunoștințele vor fi apreciate.

„Deși toți absolvenții pășesc pragul centrelor de bacaluareat cu nesaț și ezitare de a face ceva frumos și uluitor, toată speranța se șterpelește odată cu vizualizarea testelor, controlului de proastă calitate, nedreptății și sistematizării notelor.

Da, ministerul pune în joc, profesori indiferenți, calmi, care nu sunt în stare să apere un test de nota 9 sau chiar 10. Este o rușine, când nu se respectă toate cerințele stipulate în barem, elevul fiind depunctat degeaba, pierzând o mulțime de puncte în folosul sistemului de standardizare. Exemplul convigător, elocvent, adecvat, poate fi chiar testul meu de bacaluareat la limba și literatura română, în care evaluatorii mi-au respins toate neologismele, expresia – „reverberația metaforică”, pe care am inspirat-o de la doamna decan, Angela Cazacu, decanul facultății de litere, de la USM.

Eseul, care a fost depunctat degeaba cu trei puncte sau cererea care a pierdut un punct pentru acel motiv pe care profesorul veșnic ne spune să-l încadrăm (La subiectul întâi, la comentarea unui semn de exclamare, la subiectul doi (eseul) am fost depunctat cu trei puncte, pentru exemplificarea personajelor sau comentarea unor trăsături morale. Iar la subiectul trei, cererea, am fost depunctat pentru valorificarea incompletă a legendei, deși eu am încadrat suplimentar motivul, care se cere în barem, oricum mi s-a scăzut punctul).

Nu mi-au ajuns 2 puncte până la nota 9, m-am consultat cu doi profesori decenți, care mi-au zis că testul merită nota 9. Am contestat nota, dar sistemul de note creat de minister nu mi-a permis să iau nota 9.

Și totuși ne întrebăm de ce pleacă tineretul din țară, iată de ce, pentru mizeria de la BAC, din cauza miilor de nedreptăți și aberații copleșitoare. Moldova – totdeauna se asociază cu eșecurile, prostia omenească și corupția, iată pilonii existențiali ai țării noastre, iar dreptatea, adevărul și obiectivitatea locuiesc în celelalte țări, ele au emigrat, căci la noi nu sunt puse în practică”, spune Mihai. 

Articole similare

Close