Termenul limită pentru depunerea declarației pe venit este 25 martie. Cum să o completezi online în 10 pași?
Serviciul Fiscal de Stat informează că termenul limită de depunere a declarației pe venit este data de 25 martie. Contribuabilii care sunt persoane fizice și practică activitate de întreprinzător sau desfășoară activitate independentă, sunt obligați să prezinte raportul.
Pentru a economisi timp, ZUGO vă recomandă să completați declarația electronică. Vedeți mai jos 10 pași pe care trebuie să îi urmați pentru asta.
1. Solicitați operatorului de telefonie mobilă conectarea serviciului „Semnătura mobilă”
Pentru a accesa contul, aveți nevoie de semnătura electronică sau cea mobilă, ultima fiind cel mai simplu de obținut. Conectarea serviciului „semnătura mobilă” poate fi solicitat operatorului de telefonie mobilă și se efectuează în aproximativ jumătate de oră, iar reprezentanții companiei vă vor explica cum funcționează acesta.
2. Autentificați-vă
După aveți serviciu conectat, accesați portalul servicii.fisc.md, tastați butonul de autentificare și alegeți opțiunea M-Pass. Pentru a vă loga este necesar să aveți ecranul deblocat, să introduceți numărul de telefon în căsuța corespunzătoare, apoi să confirmați operațiunea la telefon și să introduceți semnătura (codul pe care l-ați setat când ați conectat serviciul). După logare, sistemul va întreba dacă vreți să va autentificați pe viitor prin doi factori și va cere permisiunea să transmită serviciului pe care îl accesați datele Dumneavoastră.
3. Accesați „Declarația electronică”
Odată ce v-ați logat, accesați secțiunea „Persoane fizice” de pe portalul servicii.fisc.md. Alegeți „Declarația electronică” și apăsați butonul „Accesează serviciul”.
4. Creați o declarație nouă
Tastați butonul corespunzător, alegeți secțiunea „Declarația pe impozitul pe venit, apoi „CET18 – Declarația persoanei fizice la impozitul pe venit”.
5. Completați declarația cu informațiile necesare
Datele dumneavoastră vor fi incluse automat în declarație. Veți avea de selectat anul corespunzător și de completat informațiile referitoare la salariu, dar și alt venit.
6. Salvați declarația
După ce ați completat toate câmpurile necesare, salvați declarația. Ulterior o veți găsi în secțiunea corespunzătoare din meniul de sus.
7. Semnați declarația
După ce ați salvat declarația pe venit, urmează să o semnați prin intermediul semnăturii electronice, celei mobile, sau buletinului electronic. Atunci când tastați butonul semnează, veți fi redirecționat pe pagina corespunzătoare și va trebui să urmați instrucțiunile.
8. Expediați declarația
După ce ați semnat documentul, găsiți declarația în secțiunea „Semnate”, tastați pe ea și apăsați butonul „Trimitere”.
9. Verificați dacă declarația a fost acceptată
Până a fi acceptată de Fisc, declarația se va afla în secțiunea „Trimise/Primite”. Ulterior, aceasta va trece în categoria „Acceptate”. Recipisa reprezintă confirmarea că declarația a fost acceptată de Serviciul Fiscal de Stat.
10. Achitați impozitul pe venit
După ce declarația a fost acceptată, prin intermediul sistemului M-Pay puteți achita impozitul.
Pentru alte informații, accesați acest ghid.