fbpx

grafic | Bătălia sondajelor „After Poll”. Două cercetări, același scrutin, rezultate diferite, însă…clasamentul arată la fel

Alegerile prezidențiale din 1 noiembrie 2020 au fost cercetate sociologic de două echipe diferite, care au prezentat opiniei publice și rezultate diferite. În această ordine de idei, echipa ZUGO a decis să vă ofere spre analiză comparativă datele obținute de cele două echipe despre cum ar fi votat cetățenii Republicii Moldova.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Menționăm că ambele cercetări au fost realizate prin intermediul apelurilor telefonice, dată fiind situația epidemiologică din țară. În mod normal, cercetările de tip exit-poll sunt efectuate la ieșirile din secțiile de votare.

Chiar dacă ponderea rezultatelor arată diferit, ambele sondaje arată același clasament, care îi propulsează pe Igor Dodon și Maia Sandu în turul II al alegerilor prezidențiale, ce ar urma să se desfășoare pe 15 noiembrie.

De menționat că ambele cercetări nu au fost autorizate de Comisia Electorală Centrală. Instituția afirmă că își rezervă dreptul de a sesiza Centrul pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal, Consiliul Audiovizualului și organele de drept în cazul în care va fi încălcat caracterul confidențial al votului și legislația privind protecția datelor cu caracter personal.

Totodată, conform CEC, nu există certitudinea că cetățeanul la fost la votul atunci când astfel de sondaje sunt realizate la distanță.

Votează informat! Urmărește cele mai importante noutăți și pe canalul de Telegram ZUGO.

Articole asemănătoare

Back to top button