fbpx

În ce condiții o ceartă cu persoana iubită este sănătoasă? Explicații de la specialiști

Menţinerea unei comunicări sincere şi deschise cu persoana iubită ar trebui să fie o prioritate în orice relaţie „Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am observat în cercetările noastre este că oamenii beneficiază de cele mai bune lucruri dacă sunt direcţi”, a declarat Jim McNulty, profesor de psihologie la Florida State University, care a studiat tinerii căsătoriţi şi relaţiile apropiate de-a lungul timpului, scrie Mediafax.

Urmărește-ne pe Telegram și pe Instagram.

„Bătaia de joc, insinuările, sarcasmul nu funcţionează. Când oamenii au perspective diferite – şi cu toţii avem – este important să le exprime”, a spus McNulty, „dar trebuie să o facă într-un mod clar şi cât mai constructiv posibil”.

Mulţi oameni se mândresc cu faptul că nu intră niciodată în luptă cu partenerii lor, a spus McNulty. Aceasta este o greşeală gravă, a spus el.

Un studiu din 2008, care a urmărit aproape 200 de cupluri timp de 17 ani, a constatat că acele cupluri care şi-au reprimat furia în căsnicie aveau mai multe şanse de a muri mai devreme decât cele care nu au făcut-o, potrivit CNN.

„Evitarea conflictului nu funcţionează”, a declarat Caitlin Cantor, un terapeut individual, de cuplu şi sexual certificat din Philadelphia. „Dacă puteţi să vă certaţi şi să învăţaţi cum să vă conectaţi în diferenţele voastre şi să învăţaţi mai multe unul despre celălalt prin intermediul discuţiei, atunci asta este cu adevărat sănătos”.

Paşii pentru o discuţie eficientă cu persoana iubită

  • Alegeţi un moment bun pentru a vă certa

Cei mai mulţi oameni văd certurile din dragoste ca pe o întâlnire de moment, adesea declanşată de sentimente precum „Nu mai pot suporta asta”.

„În acele momente este mai greu să-ţi muşti limba sau să te gândeşti bine la ceea ce spui înainte de a o spune”, a spus McNulty. „De multe ori, oamenii regretă ceea ce spun mai târziu, aşa că încercaţi să evitaţi să vă aflaţi în acele momente”.

De îndată ce începeţi să simţiţi că presiunea creşte, programaţi un moment pentru a discuta cu persoana iubită, astfel încât să fiţi amândoi liberi de distrageri şi de stres, a spus McNulty. Acest lucru este mai greu decât pare, a adăugat el, deoarece oamenii lasă adesea lucrurile să se acumuleze până când explodează, sau abordează dezacordurile atunci când sunt obosiţi, stresaţi sau „înfometaţi”.

  • Analizaţi-vă sentimentele

Programarea certurilor permite, de asemenea, să vă gândiţi la sentimentele pe care le aveţi şi să încercaţi să ajungeţi la fondul acestora, spun experţii. Dar nu încercaţi să abordaţi prea multe într-o singură discuţie: „Eu o numesc „gândire de bucătărie”, doar un fel de a arunca tot ce este greşit acolo deodată”, a spus McNulty.

„Este foarte important să nu faceţi asta”, a spus Cantor. „Este o mare diferenţă atunci când vorbeşti despre un lucru şi despre cum te simţi rănit de el”.

  • Fiţi un bun ascultător

Mulţi oameni cred că o ceartă reuşită se bazează pe cât de bine îşi comunică sentimentele partenerului lor. În timp ce a face acest lucru este într-adevăr important, experţii spun că este la fel de critic să asculţi.

A fi un bun ascultător, a spus Cantor, înseamnă să fii capabil să-ţi reglezi emoţiile. Apoi, atunci când auzi ceva ce nu-ţi place, te poţi concentra pe înţelegerea cuvintelor partenerului tău, în loc să devii defensiv, rănit sau furios.
Nu spuneţi „tu”, „niciodată” sau „întotdeauna. Evitaţi să vă puneţi partenerul în defensivă în orice dezacord. Atunci când începeţi prin a spune „Mă faci să mă simt”, nu vă stăpâniţi propriile sentimente, a spus Cantor.

„Există o mare diferenţă între a spune: „Faci asta” sau „Tu eşti asta” şi „Mă simt aşa când faci asta””, a spus ea. „Folosirea expresiei „Mă simt…” este mult mai puţin declanşatoare”.

  • Aveţi grijă la limbajul nonverbal

Este de la sine înţeles că folosirea unui ton urât al vocii cu persoana iubită se va întoarce împotriva voastră, dar puteţi trimite şi mesaje nonverbale insultătoare, spun experţii.

„Rostogolirea ochilor este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le poţi face. Transmiţi indirect că cealaltă persoană este un idiot”, a spus McNulty.

Dacă vă simţiţi la limită, încercaţi să vă liniştiţi cu respiraţii profunde, a spus Cantor.

Articole asemănătoare

Back to top button