fbpx

Facebook experimentează o nouă opțiune în trei țări din lume: Are legătură cu publicitatea care îți apare în feed și datele tale personale

Irlanda, Spania și Coreea de Sud sunt ținta unui experiment făcut de Facebook. Utilizatorii din aceste state sunt vizați în cadrul lansării unei noi opțiuni pentru gestionarea datelor personale recuperate din aplicaţii şi site-uri terţe.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Noua funcţie va permite utilizatorilor să separe datele recuperate de Facebook din aplicaţii sau site-uri terţe – cum ar fi magazinele online – de conturile personale de pe reţeaua de socializare. Până acum, Facebook lega aceste informaţii de conturile utilizatorilor tocmai pentru a le putea propune publicitate ţintită.

„Am anunţat acum mai bine de un an dorinţa noastră de a lansa un instrument care să elimine istoricul din afara Facebook şi să deconecteze istoricul de navigare de profilurile utilizatorilor”, a reamintit Stephanie Max, director de produs în cadrul Facebook.

În practică, noua opţiune, care va fi disponibilă în cadrul setărilor de confidenţialitate, nu permite ştergerea datelor deţinute de Facebook şi provenite de la aplicaţii şi site-uri terţe, dar permite, într-o anumită manieră, anonimizarea acestora, iar ca atare, Facebook nu va mai putea face legătura între aceste date şi profilurile utilizatorilor.

Datele respective provin în cele mai multe cazuri de la instrumente de publicitate online, dar şi în urma acţiunii de monitorizare a traficului din aplicaţii sau pe site-uri. Ele cuprind informaţii referitoare la dispozitivul folosit (marcă şi model, numele de utilizator etc), fie că este vorba despre un calculator, un smartphone sau o tabletă.

Presa străină scrie că Facebook încearcă, prin această opţiune, să răspundă seriei de critici referitoare la modalitatea în care platforma utilizează datele personale, critici amplificate în urma scandalului Cambridge Analytica, declanşat în martie 2018.

Articole asemănătoare

Back to top button