Coca-Cola, soluția găsită de Pfizer pentru a distribui serul anti-COVID în zonele greu accesibile

Într-un interviu pentru Blick, șefa Pfizer din Elveția, Sabine Bruckner, a declarat că, pentru ca vaccinul anti-COVID să ajungă în zone greu accesibile de pe glob, s-a apelat la producătorul de băuturi răcoritoare Coca-Cola, „care are un sistem excelent de distribuție”, scrie libertatea.ro.
„Băutura carbogazoasă poate fi găsită, practic, oriunde în lume. Pfizer colaborează cu Coca-Cola pentru a afla cum putem duce vaccinul pacienților din toate țările.Vaccinul Pfizer are nevoie de congelatoare speciale, care nu sunt disponibile în fiecare țară.
Uneori, drumurile nu sunt atât de bune, încât vaccinul să poată fi livrat oriunde. Trebuie să găsim noi modalități de a ajunge ca un număr cât mai mare de oameni să-și primească doza de vaccin”, a adăugat Sabine Bruckner.
Șefa Pfizer punctează că „din păcate, nu este atât de simplu precum cu sticlele de suc, deoarece vaccinul trebuie să fie refrigerat la temperaturi foarte scăzute”. Potrivit acesteia, după ce vaccinul nu se mai răcește, trebuie inoculat rapid.
Vezi și: Țara care a cumpărat un milion de pastile Pfizer anti-COVID
„Dar o colaborare e posibilă. Dacă lanțul rece și termenele de livrare sunt respectate cu strictețe, vaccinul nostru poate ajunge chiar și în cele mai îndepărtate zone”, a mai spus ea. Vaccinul, adus cu dronele în Ghana „În Ghana, împreună cu un partener, aducem vaccinuri în zone greu accesibile cu ajutorul dronelor”, mai spune Sabine Bruckner, care subliniază că „de la bun început, scopul a fost ca vaccinul să fie disponibil pentru toată lumea”.
„Din cele trei miliarde de doze de vaccin produse anul acesta, un miliard a mers în SUA. Acesta a fost distribuit țărilor în curs de dezvoltare. Am donat 40 de milioane de doze către Covax, inițiativa globală pentru distribuirea echitabilă a vaccinurilor. Și, de asemenea, lucrăm cu guvernele țărilor africane și din America Latină pentru a le oferi serul. Dar asta nu este suficient”, a explicat șefa Pfizer din Elveția.
Oportunitatea unui vaccin updatat Răspândirea rapidă a Omicron este în prezent un motiv de îngrijorare. Pfizer a transmis, în urmă cu câteva săptămâni, că vaccinul ar putea fi adaptat la noua variantă în termen de 100 de zile
„Dacă va fi necesar, am putea livra vaccinul adaptat în primăvară. Desigur, sub rezerva aprobării. Dar încă nu este clar dacă acest lucru este necesar. Lucrăm în două direcții: pe de o parte, investigăm cât de eficient este vaccinul actual împotriva variantelor care apar în prezent. Și în paralel, analizăm dacă este necesară o ajustare și pregătim aceasta”, spune șefa Pfizer.
În ciuda tuturor aspectelor negative, COVID a fost și o oportunitate economică pentru Pfizer. „Mai presus de toate, COVID a fost o oportunitate pentru cercetare. Numai Pfizer a investit peste două miliarde de dolari în cercetare, logistică și producerea unui vaccin. Cercetarea este o afacere cu risc ridicat”, a mai spus Sabine Bruckner.