fbpx

Urgentarea soluționării unui dosar de redobândire cetățenie română – realitate sau mit? 

Dacă te regăsești printre miile de persoane care au depus dosarul de redobândire cetățenie română și ești în așteptare de mai mult timp, cu siguranță ți-ai pus întrebarea dacă există posibilități de urgentare a acestui proces.  

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.
Urmărește-ne pe Telegram și pe Instagram.

În acest articol ne-am propus să răspundem la această întrebare și să te ghidăm cu pașii corecți pentru a parcurge fiecare etapă legal și fără pierdere de timp.

Procesul de redobândire a cetățeniei române, cât durează?

În Legea cetățeniei române nr. 21/1991 este stipulat clar că orice persoană este în drept să redobândească cetățenia română în baza rudelor (părinți/bunei/străbunei) născuți pe teritoriul României Mari până în 28 iunie 1940.  În lege, la capitolul termen de examinare, este prevăzută o singură referință – de 5 luni, iar acest termen începe de la depunerea dosarului.

Practica însă arată că acest termen nu este posibil de respectat din cauza mai multor factori: numărul foarte mare de dosare, dar capacitatea limitată de personal a Autorității Naționale pentru Cetățenie, care nu reușește să le prelucreze. Extinderea termenului este determinată și de necesitatea acumulării avizelor din partea altor instituții de resort, care sunt oferite cu mari întârzieri.

Ca urmare, o cerere de redobândire a cetățeniei române ajunge să fie examinată și soluționată în decurs de aproximativ 3-4 ani, adică cu o depășire de 5-6 ori a termenului legal.

În ce cazuri poate fi amânată soluționarea dosarului de redobândire cetățenie română?

Un motiv de întârziere în soluționarea cererii de redobândire cetățenie română poate constitui neîndeplinirea tuturor cerințelor la completarea dosarului. Printre acestea se numără: lipsa unui act la dosar, eroare sau neconcordanță în acte, lipsa apostilei pe acte. Depistarea unor falsuri în acte sau de încălcare a procedurii la fel îți poate amâna semnificativ examinarea sau chiar respingerea dosarului.

Dacă Autoritatea Națională pentru Cetățenie identifică că nu ai îndeplinit toate cerințele necesare, îți este trimisă o scrisoare recomandată la adresa de domiciliu din actul de identitate. Prin aceasta ți se va solicita informația pe care trebuie să o corectezi sau lista cu actele necesare de completat.

Urgentarea dosarului de redobândire cetățenie română – mit sau realitate?

În domeniul redobândirii cetățeniei române există foarte multe mituri, de care profită intermediarii dubioși. Cele mai populare dintre acestea țin de urgentarea dosarului de cetățenie română, adică de procesare a dosarului într-un termen mai mic.

Realitatea este că procedura legală este una pentru toți și posibilități de a interveni pe lângă Comisia de Cetățenie nu există. Nici chiar situațiile ce țin de starea de sănătate a cetățeanului nu reprezintă excepții.

Redobândirea cetățeniei române prin judecată, ce presupune?

Dat fiind că Legea cetățeniei române nr. 21/1991 stabilește un singur termen legal prevăzut pentru examinarea dosarului de cetățenie română – de 5 luni, ANC poate fi acționată în judecată pe motiv că dosarul nu este soluționat în termenul stipulat în lege.

Este o procedură legală, prin care solicitantul de cetățenie, prin intermediul unui avocat, se adresează în instanța de judecată, pentru a-și apăra drepturile.

Persoana care acționează în judecată ANC trebuie să parcurgă toate instanțele – Tribunalul, iar apoi Curtea de Apel. Abia după ce este emisă hotărârea executorie definitivă, aceasta devine obligatorie pentru Autoritatea Națională pentru Cetățenie și este eliberat ordinul de redobândire a cetățeniei pentru această persoană.

Cine poate solicita cetățenia română prin judecată?

Procedura poate fi inițiată de oricare persoană care se încadrează în cerințele legale pentru redobândirea cetățeniei române. Nu este cazul însă să te avânți imediat. Aceasta pentru că, la modul practic, acțiunea respectivă nu este o soluție aplicabilă pentru toți cei care au depus dosarul de redobândire cetățenie română.

Specificul procedeului este că avocatul poate să facă adresarea în instanță nu mai degrabă de 5 luni de la depunerea dosarului de cetățenie. Dacă mai luăm în calcul că întregul proces de parcurgere a celor două instanțe ocupă aproximativ un 1,5 ani, ordinul de redobândire cetățenie română poate fi emis în decurs de 2 ani de la depunerea dosarului.

Respectiv, această soluție este aplicabilă cu efect real pentru persoanele care abia intenționează să depună dosarul sau care sunt în așteptare de 5-6 luni. În cazul dosarelor aflate în examinare mai mult de 1 – 2 ani, dosarul va parcurge etapele de examinare în instanțe în același termen ca și cel obișnuit – de 3-4 ani.

Care sunt beneficiile dacă apelezi la JustConsult dacă vrei să redobândești cetățenie română?

JustConsult este o companie juridică ce activează în acest domeniu din 2003, acumulând în tot acest timp experiență și cunoștințe pentru a îndruma orice cetățean în procesul de redobândire cetățenie română și a perfectării actelor românești.

JustConsult asigură parcurgerea tuturor procedurilor conform legii. Garanția executării obligațiilor reprezintă contractul de prestări servicii, iar pentru fiecare serviciu achitat se oferă bon fiscal.

  • Colectăm actele de stare civilă, le aducem în concordanță și formăm  corect dosarul de cetățenie română;
  • Programăm în prealabil la Autoritatea Națională pentru Cetățenie și oferim transport tur-retur în România – confortabil și sigur;
  • Garantăm siguranța actelor și a datelor personale.

Dacă ai nevoie de ajutorul unei companii de încredere cum este JustConsult, alege serviciul necesar și completează formularul pe pagina justconsult.md.

Dacă ai nevoie urgent de o consultație gratuită a unui specialist în domeniul redobândire cetățenie română, apelează la numărul de telefon 022 10 50 80.

Informațiile publicate la rubrica „Advertoriale” sunt articole comerciale plasate în urma unei colaborări cu agenți economici sau agenții de publicitate cu scopul de a promova produse, servicii sau pentru a contribui la vizibilitatea brandului. Pentru detalii privind publicitatea pe portalul de știri ZUGO, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail contact@zugo.md sau la numărul de telefon 068 013 424.

Articole asemănătoare

Back to top button