Dependența de alcool este influențată de un factor genetic? Descoperirea facută de mai mulți oameni de ştiinţă

Dependența oamenilor de alcool este influențată de un factor genetic. Acesta a fost depistat de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă, iar rezultatele studiului au fost publicate recent în jurnalul Molecular Psychiatry.

E vorba de mai mulți cercetători chinezi de la Universitatea din Fudan și oameni de ştiinţă din Suedia. Grupul a analizat nivelul de metilare pe probe de ţesut cerebral uman.

În acest sens, au fost studiate analizele ADN ale pacienților dependenți de alcool, identificând o regiune metilată diferit, numită DMR-DLGAP2, asociată cu dependenţa de alcool. Pacienții implicați – precizează cercetătorii – prezentau niveluri reduse de metilare în DLGAP2. Așadar, se pare că unele modificări ale expresiei genice pot duce la un consum necorespunzător de alcool.

Tulburarea asociată consumului de alcool (Alcohol Use Disorder – AUD) este o boală cronică recurentă. Potrivit unui autor al studiului, Liu Yun, „cercetările ulterioare îşi propun dezvăluirea mecanismului dependenţei de alcool ce ar putea ajuta la îmbunătăţirea diagnosticării şi a tratamentului administrat”.

De menționat e că Gena DLGAP2 mai este legată de autism şi boala Alzheimer, transmite agerpres.ro.