De pe 1 decembrie CNAS nu va mai elibera certificate pe suport de hârtie. Autoritățile vor accesa electronic informațiile necesare
Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS) informează că începând cu 1 decembrie subdiviziunile teritoriale (casele teritoriale de asigurări sociale) nu vor mai elibera certificate pe suport de hârtie pentru a fi prezentate la diferite instituții de stat. Toate informațiile vor fi stocate într-o bază de date electronică.
Autorităţile publice pot obţine informaţiile necesare prin accesarea datelor deținute de CNAS, cu suportul Agenţiei de Guvernare Electronică. Instituţiile solicitante vor interacționa pe o platformă tehnologică de schimb de date – MConnect.
Conform CNAS, accesarea in necesare prin acest sistem reduce povara administrativă asupra cetățenilor şi ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor acestora, asigurând o comunicare mai eficientă între autoritate şi beneficiarii săi.
Cetățenii vor oferi autorităților publice datele personale o singură dată, iar instituțiile publice le vor utiliza pentru prestarea serviciilor. În același timp, solicitanţii vor avea posibilitatea de a obține în continuare de la CNAS sau de la subdiviziunile teritoriale (CTAS) certificate pentru prezentarea lor peste hotarele țării.