fbpx

România vrea să asfalteze drumurile spre vămile cu Ucraina și R. Moldova. Bugetul preconizat

Ministerul Transporturilor din România cere 94 milioane lei româneşti (circa 19 milioane euro) din Fondul de Rezervă al Guvernului pentru asfaltarea drumurilor spre vămile cu Ucraina și Republica Moldova de la Vicovu de Sus, Racovăț, Rădăuți – Prut, Bumbăta, scrie mold-street.com.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor, din cele 94 de milioane lei, cea mai mare investiție – 68 de milioane lei – va fi pentru vama Vicovul de Sus – Krasnoilsk (Ucraina).

Vor fi reasfaltați 70 de kilometri pe patru drumuri naționale (38 km. pe DN 2 – E85) Suceava – Siret, iar pentru vama Rădăuți Prut – Lipcani – circa 10 milioane lei pentru asfaltarea DN 29 A Rădăuți Prut – Dorohoi.

Pentru punctul de trecere a frontierei între localitățile Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova), unde se construieşte în regim de urgenţă un pod de pontoane, costurile de reparaţie a drumului şi de amenjare a unor intersecţii este de circa 9 milioane lei româneşti.

În acelaşi timp, pentru operaționalizarea vămii de la Bumbăta, Ministerul Transporturilor prin CNAIR urmează să preia şi un drum comunal.

„Astfel, în vederea asigurării capacității de preluare a traficului greu, este necesară preluarea şi darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a drumului comunal DC41, situat în comuna Vetrișoara, precum și trecerea în domeniul public al statului şi încadrarea acestuia în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional”, se arată în proiect.

Potrivit autorităţilor române, drumul comunal DC 41 cu o lungime aproximativă de 3,2 kilometri are în prezent „o structură rutieră precară, constituită din îmbrăcăminte de balast, structură rutieră ce nu poate prelua traficul greu, în vederea aducerii acestuia în stare corespunzătoare desfășurării traficului greu”.

Ministerul Transporturilor de la Bucureşti susţine că traficul de mărfuri pe relația cu Ucraina şi Moldova pune presiune și mai mare pe punctele de trecere a frontierei, unde timpii de așteptare depășesc uneori chiar și o zi.

Totodată, ministerul de resort recunoaște „starea precară și lipsa infrastructurii rutiere adecvate” și invocă situația de extremă urgență, șoferii de camioane stând în cozi uriașe chiar și o zi.

Articole asemănătoare

Back to top button