Foto: cotidianul.md
Republica Moldova și-a câștigat reputația de țară în care este riscant să investești, relatează EuReporter. Conform sursei, nimic nu este stabil, iar fiecare guvernare găsește de cuviință să schimbe legislația, ceea ce afectează inclusiv taxele și oportunitățile pentru investitori.
Potrivit platformei, nu se schimbă doar corupția, iar țara noastră și-a făcut deja reputație proastă datorită acestui fenomen. Așadar, ca urmare, companiile cu renume mondial și-ar fi vândut activele din Moldova din cauza acestui fenomen.
jurnaliștii EUReporter scriu că Moldova este acum asociată cu numele președintelui, care joacă în interesele Kremlinului. Până acum, influența lui personală nu era atât de mare, însă ca urmare a stării de urgență, acesta ar avea o influență majoră asupra Guvernului, iar asta ar cauza și anumite eșecuri în combaterea coronavirusului.
Sursa citată relatează că mulți au văzut în inițiativele Executivului încercări de a face lobby în interesul unor companii care ar fi legate cu șeful statului. Astfel, s-au introdus indulgențe pentru extragerea de nisip și piatră, operațiunile magazinelor duty-free, vânzarea produselor de tutun, afaceri care nu au nimic în comun cu prevenirea și combaterea virusului COVID-19.
EUReporter face referire și la obligarea companiei care administrează Aeroportul Internațional Chișinău să transfere jumătate din taxa de modernizare achitată de fiecare pasager către fondul de pandemie, fapt care ar fi contrar contractului ide concesionare a obiectivului. Altfel vorbind, Guvernul pur și simplu nu are dreptul să administreze banii care nu îi aparțin, deoarece nu poate modifica unilateral condițiile contractului încheiat cu AviaInvest.
Platforma scrie că această acțiune nu ar avea sens în contextul activității anti-criză, deoarece la Aeroport vion doar cursele charter. Totodată, mai multe publicații au scris despre interesul președintelui Dodon față de subiectul concesionării Aeroportului, menționând că el a vorbit despre necesitatea rezilierii contractului și presupun că el ar urmări interesele economice ale cuiva.
Una dintre versiuni se referă la faptul că Dodon intenționează să transmită Aeroportul unor oameni de afaceri ruși, acționând în interesele Kremlinului. În cadrul acestei versiuni a apărut numele lui Igor Sechin, fostul șef al administrației prezidențiale din Rusia, unul dintre beneficiarii holdingului Novaport, care nu ascunde interesul pentru Aeroportul Chișinău. Potrivit altei versiuni, în spatele acestor acțiuni se află familia lui Dodon, care ar avea afaceri comune cu fiul ex-procurorului rus, Igor Ceaika. Mai mult, sursa menționată mai presupune că și refuzul Primăriei Chișinău, condusă de socialistul Ion Ceban, de a nu aproba proiectul unui nou terminal ar putea fi considerat parte aceleiași scheme.
Pe de altă parte, avocații companiei Aviainvest nu au nicio reținere cu privire la viitorul rezultat al unui proces cu Guvernul, iar Republica Moldova ar putea suferi pierderi financiare impunătoare, plătind amenzi și costuri procesuale. Așadar, autorii articolului concluzionează că pentru viitorii investitori aceste acțiuni ar putea reprezenta un semnal clar că nu trebuie să se lege niciodată cu oamenii care sunt la conducerea Moldovei acum.
Liderii Uniunii Europene au ajuns la un acord pentru a acorda Ucrainei un împrumut de…
La peste 11 ani de la condamnarea definitivă pentru corupție, fosta judecătoare a Judecătoriei Criuleni,…
Ministrul american pentru securitate internă, Kristi Noem, a ordonat vineri „suspendarea" imediată a eliberării de…
Patru bărbați, membri ai unui grup criminal organizat, au fost condamnați la pedepse cuprinse între…
Spațiul informațional din regiunea transnistreană continuă să fie dominat de mesaje alarmiste și narațiuni fabricate…
Parajudocanul Ion Basoc a încheiat anul competițional pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, cucerind…